Inloggen verborgen account zonder eerst in Windows te zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Beste allen,

Ik heb hier de notebook van iemand die ik jaren geleden voor hem klaargemaakt heb, maar hij gebruikt deze nooit. Nu had ik destijds een eigen account aangemaakt en deze later verborgen om wanneer ik wat moest doen in mijn eigen omgeving wat zaken voor elkaar te krijgen. Hij is echter zijn wachtwoord/pincode vergeten dus ik kan zijn account niet in. Is er een manier waarop ik alsnog kan inloggen? Of moet ik nu feitelijk de notebook weer opnieuw installeren?
 
Er zijn verschillende tooltjes waarmee je een laptop / pc kunt opstarten en het wachtwoord van een account kunt verwijderen / resetten...
Google is uw vriend...klik.
 
Ik heb de notebook uiteindelijk maar opnieuw geïnstalleerd.

Je hebt overigens wel de mogelijkheid om gewoon in te loggen in het administrator-account en daarmee alle zaken te regelen, zoals het weer activeren van het verborgen account. Echter, omdat ik zijn wachtwoord niet kon aanpassen, heb ik er toch voor gekozen om de boel te resetten en een nieuw account aan te maken voor hem.

Hoe het inloggen op het admin-account werkt heb ik hier gevonden: https://superuser.com/a/951941
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan