map Recovery leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
als ik in de verkenner klik op deze pc, zie ik o.a. de D partitie, hier zou nog maar 1.44Gb beschikbaar zijn, (zie afb1)
h1.JPG
terwijl als ik op HP_RECOVERY de map Recovery klik is deze map leeg, (zie afb 2);
h2.JPG
ga ik naar de eigenschappen van die map Recovery, dan zie ik staan bij inhoud 1 bestanden, 2 mappen, maar grootte is 0 bytes (zie afb3);
h3.JPG
Kan het zijn dat deze verborgen staan, hier zouden de herstelbestanden moeten staan voor Windows 7, deze versie stond nl op de pc toen ik hem kocht.
Inmiddels is zeker 3 of 4 jaar geleden ge-upgrade naar WIndows 10; kan het door die upgrade die map nu leeg is ?
 
Kan je eens kijken bij schijfbeheer hoe de schijf ingedeeld is?
 
ik was ook niet van plan nog iets te te doen met die recovery W7, ik kan die partitie beter gebruiken voor mijn eigen data;
het is alleen vreemd dat die recovery map leeg is, heb ik nooit eerder naar gekeken.
 
kan ik de d partitie ook formatteren, zodat ik de ruimte helemaal kan benutten voor mijn data (fotos e.d.)
dpartitie.jpg

de partitie verwijderen enz en met die partitionwizard werken ben ik niet zo'n held
 
Ik zie in afbeelding 3 van 3 staan: "1 bestanden 2 mappen." Ze zijn dus, zoals je al dacht, verborgen voor Verkenner.

Als je deze partitie bewaart of backup daarvan maakt dan kan je denk ik zelf nog terug, mocht de laptop Windows 10 niet goed meer draaien. Daarvoor moeten er drivers beschikbaar blijven en onderzoek daarom op de website van de maker of deze drivers er zijn. Dat het nu werkt is niet een garantie van goede werking bij nieuwe versies van Windows 10.

Om te partitioneren kan je de gratis versie van MiniTool Partition Wizard gebruiken. De partitie verwijderen (wipe) en dan de andere uitbreiden met de vrije ruimte (extend).
 
Win7 wordt sinds half januari niet meer ondersteund dus het behoud van de Recovery-partitie is volstrekt zinloos.
Als deze HP Recovery-tool probleemloos zou werken, dan nog verlies je alle data bij een herstel naar een verouderde Win7 waarvoor je daarna ook nog eens ruim 2 Gb aan updates moet gaan downloaden en installeren.
Immers, de recovery-image bevat Win7 SP1 zonder alle daarna uitgebrachte updates ( kale Win7 SP1 image ).
Dan kun je beter gewoon Win 10 proberen te herstellen of opnieuw installeren, is veel sneller en effectiever.
 
Win7 wordt sinds half januari niet meer ondersteund dus het behoud van de Recovery-partitie is volstrekt zinloos.
Als deze HP Recovery-tool probleemloos zou werken, dan nog verlies je alle data bij een herstel naar een verouderde Win7 waarvoor je daarna ook nog eens ruim 2 Gb aan updates moet gaan downloaden en installeren.
Immers, de recovery-image bevat Win7 SP1 zonder alle daarna uitgebrachte updates ( kale Win7 SP1 image ).
Dan kun je beter gewoon Win 10 proberen te herstellen of opnieuw installeren, is veel sneller en effectiever.

ik werk al 3/4 jaar met W10 op de pc, maar toen ik hem kocht sond er dus W7 op, maar de vraag ging over de recovery map op de D partitie. Dat W7 niet meer ondersteunt word is mij ook bekend,
maar mijn vraag is opgelost; Thnx voor de info
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan