aangepast formaat printen portrait landscape ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

burley

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Berichten
77
Okay, ik begin letterlijk mijn haren uit mijn hoofd te trekken!

Wij werken al jaren met verschillende zebra label printers (standaard verzend label formaat 10x15 cm). En printen daar ook vanuit word zonder enig probleem op. Echter moeten we nu een nieuw formaat label toevoegen (10,5 x 3,5 cm) en wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar om daar (vanuit word of excel) correct op te printen.

Ik heb een vrij simpele tekst die op de labels geprint moet worden, maar hij komt er elke keer in portrait stand uit (zie bijlagen).
Voor zover ik kan overzien staan al mijn instellingen correct (zowel in de printer als in word), en toch lukt het me niet. Om voor mij onduidelijke redenen ziet word het label als portrait, terwijl het in de printer (en de papier formaat instellingen van word) toch echt anders staat ingesteld.

Wie o wie, kan mij helpen dit op te lossen?
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-03-12 145719.jpg
    Aantekening 2020-03-12 145719.jpg
    11,1 KB · Weergaven: 66
  • incorrect.jpg
    incorrect.jpg
    436 KB · Weergaven: 114
  • word-printer.jpg
    word-printer.jpg
    150,8 KB · Weergaven: 97
Ik mis je Word instellingen, en heeft 180 graden draaien op een sticker wel zin? Is het niet makkelijker om de sticker even om te draaien voordat je hem opplakt?
 
Dat 180 graden draaien is inderdaad nutteloos, meer gebruikersgemak denk ik (hoef je hem niet om te draaien) maar dat maakt voor mijn probleem niets uit ;)

Qua word instellingen, zijn de bijlagen wat je bedoeld? Want de printerinstellingen worden in mijn eerste post al getoond (links word, rechts de printer zelf). Om onverklaarbare reden veranderd word de instelling van de printer van staand naar liggend.
 

Bijlagen

  • Word_instellingen.jpg
    Word_instellingen.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 133
  • Word_instellingen-1.jpg
    Word_instellingen-1.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Als je een printopdracht geeft, kun je vanuit Word de pagina-instellingen en de printer instellingen óók instellen. Die pagina’s zie ik bij jou nog steeds niet :).
 
Jawel hoor, dat screenshot staat in de eerste post (en nu hieronder :))
Links zie je de printinstellingen van word, direct daarnaast de printerinstellingen die word ophaald en helemaal rechts zie je de printerinstellingen zoals ingesteld in de printer.

De geel gearceerde instellingen zijn volgens mij oorzaak van het probleem.
 

Bijlagen

  • word-printer.jpg
    word-printer.jpg
    150,8 KB · Weergaven: 112
Je afdruk stand bij Word hoort staand te zijn, immers je papierformaat staat ingesteld op breedte 10,5 × hoogte 3,5
Als er bij de Word instellingen dan 'liggend' wordt gekozen dan draait Word keurig netjes de tekst 90 graden om.
 
Bedankt voor je reactie!

Ik zou willen dat het zo simpel was, want ik heb net inderdaad zoals je zei (in een nieuw document) de instellingen op staand gezet en de breedte/hoogte netjes ingesteld.

Zodra ik dan bij pagina-instelling op "OK" klik en vervolgens bij afdrukstand kijk, staat deze toch weer netjes op "liggend". Als ik hem dan verander naar staand, draait hij inderdaad netjes de tekst 90 maar heb ik nog steeds niet wat ik wil. Zie screenshots...

Overigens ben ik er inmiddels achter dat als ik "opslaan als pdf" kies (NIET print naar pdf) het gegenereerde pdf bestand de labels en de tekst keurig overneemt. En uiteraard lukt het printen dan ook zonder problemen. Als ik print naar pdf, krijg ik ondanks dat ik het papierformaat op "screen" zet, toch gewoon een A4 per label.
 

Bijlagen

  • screen_1.jpg
    screen_1.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 64
  • screen_2.jpg
    screen_2.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 64
  • screen_3.jpg
    screen_3.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 80
  • screen_4.jpg
    screen_4.jpg
    50,8 KB · Weergaven: 70
Nou moet ik zeggen dat wij een Brother label printer gebruiken, maar daar heb ik het papierformaat alleen op de juiste breedte ingesteld, de lengte is leeg (is ook een 'oneindige' rol).
Verder staat ingesteld dat er automatisch gesneden moet worden na een print opdracht of als er meer dan 4 witregels inzitten (handig bij meerdere labels).
Gebruik ik een andere breedte dan is het een kwestie van even een 'andere' printer kiezen (dezelfde toegevoegd bijprinters maar dan met andere standaard waarden) en dat werkt feilloos.
 
Nou moet ik zeggen dat wij een Brother label printer gebruiken, maar daar heb ik het papierformaat alleen op de juiste breedte ingesteld, de lengte is leeg (is ook een 'oneindige' rol).
Verder staat ingesteld dat er automatisch gesneden moet worden na een print opdracht of als er meer dan 4 witregels inzitten (handig bij meerdere labels).
Gebruik ik een andere breedte dan is het een kwestie van even een 'andere' printer kiezen (dezelfde toegevoegd bijprinters maar dan met andere standaard waarden) en dat werkt feilloos.

Ik gebruik geen oneindige rollen, maar afzonderlijke etiketten op rol (10.5 x 3.5) en mijn printer beschikt ook niet over een snijfunctie. Dus dat is voor mij geen optie.
 
Ik hoop dat iedereen gezond is, maar heeft één van jullie toevallig nog nagedacht over bovenstaand probleem?
 
Ik gebruik geen oneindige rollen
Ik zou toch wel héél graag een oneindige rol hebben zoals maestro (what's in a name ;)), dat moet onbehoorlijk veel in de kosten schelen :).
Ik heb de printer niet die je gebruikt, dus ik kan er niet zoveel van zeggen, maar je gaf in je eerste bericht aan dat je met bepaalde etiketten vroeger probleemloos kon werken. Ik zou dan zeggen: maak op basis van dat etiket een nieuw etiket aan, en pas daarin de etiketmaten aan conform het nieuwe etiket. Dan moet het gewoon werken. Tenzij je documentopties gebruikt die conflicteren met de etiketten. Dan kunnen er rare dingen gebeuren. Maar begin dus vanuit een werkend etiket.
 
Bedankt voor je snelle reactie!

dat is juist wat ik in beginsel heb gedaan, en ook al een aantal keer opnieuw mee ben begonnen. Maar het resultaat is telkens hetzelfde.
Voor zover ik kan zien zit het hem erin dat word het label anders ziet dan de printer. Zelfs andere drivers maken geen verschil.

Wat betreft de oneindige rollen, tja dat scheelt inderdaad! Maar ik heb de printer 2e hands gekocht en er zaten nog 4000 labels bij. Dus een beetje zonde om die weg te gooien :) (blijf een hollander). En verder beschikken mijn printers niet over een snijmodule, maar dat is op zich zo geregeld natuurlijk.
 
Maar goed, ik begrijp dat jullie geen oplossing hebben (begrijpelijk :)). Iemand enig idee waar ik dit bij Mircosoft kan neerleggen? Omdat het volgens mij een fout in de communicatie tussen word en printer is
 
Is het soms een printer die gebruikt/gemaakt is om speciaal UPS etiketten af te drukken?
Dan speelt er namelijk het volgende:
TOEPASBAAR OP
UPS LP2844, UPS ZP450

OPLOSSING / ANTWOORD
Door Zebra geproduceerde UPS-printers zijn alleen ontworpen voor gebruik met UPS-verzendtoepassingen en 4x6 verzendetiketten. Het UPS-stuurprogramma is vereist voor gebruik met de UPS-printer en het normale ZebraDesigner-stuurprogramma van de Zebra-website kan niet worden gebruikt met deze speciale printers.

Waarschuwingen

Laad geen standaard Zebra Printer-firmware. Speciale UPS-firmware is de enige compatibele firmware voor de printer
Laad het ZebraDesigner-printerstuurprogramma niet. Gebruik de UPS-printerdriver alleen met de Zebra UPS-printer

Bron
 
Nee niet voor zover mijn informatie strekt. Het is een heel normale zebra printer met (voor zover ik weet) standaard firmware.
Andere afmetingen labels wil hij namelijk wel gewoon printen.

ik heb 2 label printers: een 2844 en een GK420. met beide heeft word exact hetzelfde probleem (met dit type label), gek genoeg. Alles lijkt prima, totdat er daadwerkelijk geprint wordt. Dan kantelt hij netjes de afdruk zodat het er in portait op komt ipv landscape :evil::evil:
 
Laatst bewerkt:
Tja, dat is dus wat ik eigenlijk ook al zei, maar zonder plaatjes :).
 
Tja, dat is dus wat ik eigenlijk ook al zei, maar zonder plaatjes :).

Nu ik het zo teruglees, inderdaad! Dus ook cudo's naar jou! :thumb::D

Even zonder dollen, nav jou post ben ik weldegelijk weer opnieuw begonnen, maar wel met een gewoon blanco document en inderdaad niet met een etiket :eek: In my defense, ik gebruik de etiket functie eigenlijk nooit en had geen idee dat je daar ook custom labelformaten kon toevoegen. Weer wat geleerd nu dus!

Nogmaals bedankt voor de moeite!
 
Laatst bewerkt:
Ach, jij hebt ons leuk bezig gehouden en jij hebt ook weer bijgeleerd :D:D:D
Heel even begon ik te denken aan een afwijking in de printer, maar toen je schreef
ik heb 2 label printers: een 2844 en een GK420. met beide heeft word exact hetzelfde probleem
Dus toen maar opzoek gegaan naar een mooie uitleg over labels printen en afdrukstanden.

Mooi, dat het werkt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan