USB host

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Ik moet om een bepaalde toepassing te kunnen draaien een (of eigenlijk meerdere) tablets hebben met daarop de functie 'usb host'. Ik begrijp niet goed in hoeverre dit anders is dat het hebben van de gebruikelijke usb poort en vooral waar ik dit terug kan vinden in de specificaties van tablets.

Iemand een idee?

Het moet een Windows tablet worden btw.
 
Volgens mij is dat in Windows een standaard functie van een usb poort, bij Android ligt dat totaal anders maar wellicht is het handig als je even vermeld om welke toepassing het gaat zodat er even naar de systeem-eisen ervan gekeken kan worden..?
 
Je kan er dan bijvoorbeeld een toetsenbord of een muis aan hangen, die je kan gebruiken.
 
Heel simpel gezegd, als je een USB stick in je tablet steekt en je kunt dan de bestanden benaderen/kopieren naar je tablet vanaf de stick, dan is het een host, kun je alleen bestanden op de tablet zetten, vanaf je pc via een USB kabel dan is het een slave poort

tabletguide.nl zei:
Host en Slave

Er zijn twee typen USB-poorten: host en slave. Dit verschil is essentieel om te kunnen bepalen wat je met de USB-verbinding van de tablet kunt uitvoeren.

Een USB (slave) poort is geeft een verbinding met beperkte mogelijkheden. In principe is een apparaat met een USB (slave) poort een passieve verbinding waarbij een extern apparaat, vaak een computer, slechts acties kan uitvoeren op de tablet. Zo kun je op deze manier vanaf je pc het USB-geheugen van je tablet benaderen. Je kunt dus niet vanaf je tablet het geheugen van je computer benaderen.

Een host (m.b.v. verloopkabel) & slave microUSB-poort op een tablet

Een USB (host) poort geeft een verbinding waarbij de tablet als default apparaat gebruikt kan worden. Het aangesloten apparaat dient dan in feite als slave. Via een host-aansluiting met USB kun je vaak geheugensticks, toetsenborden, enzovoorts, aansluiten op de tablet. Let op: ik zeg vaak want dat hoeft niet per definitie het geval te zijn. Er zijn namelijk andere factoren van belang om succesvol randapparatuur via de (host) USB-poort te verbinden met je Android tablet.

Vrijwel altijd zijn microUSB-poorten op tablets slechts te gebruiken als slave. Volwaardige USB-poorten zijn meestal te gebruiken als host. Soms is een microUSB-poort te gebruiken als host. In dat geval zal de tablet-leverancier vrijwel altijd een verloopkabel (microUSB naar USB) meeleveren in de doos.

Bron
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan