Kan Word documenten niet bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Ik heb een bizar probleem met Word. Als ik een document open kan ik het niet bewerken. Als ik op zoek ga bij de eigenschappen is "Alleen Lezen" NIET aangevinkt. Als ik een nieuw document aanmaak kan ik het bewerken, maar als ik het dan opsla en opnieuw open staat het weer in de Alleen Lezen modus (denk ik).Nog dit: op een gegeven moment was de hele map "Mijn documenten" blijkbaar verplaatst naar de map "3D objecten". Ik heb de map "Mijn documenten" opnieuw verplaatst naar de oorspronkelijke map ("Documenten" )waar ze thuis hoorde. Een deel van de documenten staat bij het openen in "Compabiliteitsmodus". Ik vermoed dat het begonnen is na een automatische update van Windows 10 maar zeker is het niet.
 
Volgens mij zou dit te maken kunnen hebben met de bibliotheekfunctie. Kijk naar dit artikel voor meer informatie.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Maar de documenten staan niet op een externe harde schijf en ik vind Bibliotheek" ook niet terug in Verkenner. Ik heb de indruk dat een document gewoon niet correct wordt geopend maar ik kan ook niet achterhalen in welke modus dat dan is, alvast niet in Alleen Lezen modus ook al lijkt het daar op.
 
Lees deze eens. Geen reclametools gebruiken!
 
Kijk de rechten van de "Mijn Documenten" map eens na... je mag mogelijk niet alles doen... en dat moet je aan passen (R-muis op de map....etc ). Lukt dat zo?
 
Route99, sorry, ik begrijp je niet goed. Rechts klikken op de map Mijn documenten? En dan?
 
Probeer deze beiden. Als je Engels goed beheerst kun je ook naar de originele pagina.
https://translate.google.com/transl...60003a5-8344-4aba-bf63-d5bf34395cb2&sandbox=1

Voor de gebruiker van de vraag werkte juist dit, waar naar verwezen werd:
https://translate.googleusercontent...8f8df5&usg=ALkJrhibR7VDpsPp0K8ideQS86boBqVjdw

Je kunt nog kijken of het beter eigenaar worden... een positief effect heeft, de zgn "Take Ownership".
Die optie kun je aan de R-muis toevoegen mbv dit verhaal:
https://www.schoonepc.nl/windows10/...beheerrechten.html#take_ownership_contextmenu
En dan met de R-muis op de "mijn Documenten" map die optie gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ondanks alle adviezen geen stap verder geraakt. Heeft het zin dat ik terug ga naar een eerder herstelpunt? Of dat ik een nieuwe versie van WORD installeer? Ik herhaal: als ik een nieuw document in Word aanmaak kan ik dat document bewerken, maar als ik het opsla en het document vervolgens weer open lijkt het een Alleen Lezen document en kan ik het niet meer bewerken. Als ik het document dan als bijlage doorstuur naar een andere computer blijft het onmogelijk om het document te bewerken. In de Instellingen is Alleen Lezen NIET aangevinkt. Wat nu?
 
Wat voor meldingen waren er bij diverse acties oa de "Take Ownership""
Of een nieuwe versie van Word helpt? Mogelijk maar het hangt wel af van wat je probleem nu werkelijk is.
Je kunt die "gok" nemen, maar een garantie is het nooit.
Je kunt ook de gratis versies van Libreoffice https://nl.libreoffice.org/ installeren.
De Word daarvan heet Write en kan voor de meeste gebruikers 99.9+% van wat men doet.
Heb je daar exact het zelfde probleem dan zit het probleem dieper in windows, kan iets met rechten zijn, maar kan ook en infectie zijn.
Libreoffice proberen maar?
 
Probeer eens een ander account. Kijk eens naar deze.
 
Ik had een keer iets vergelijkbaars met Excel. Het is al weer een poos geleden maar volgens mij heb ik dit opgelost door LibreOffice te installeren en daarmee te openen en als Excel formaat weg te schrijven.
Met LibreOffice kun je vrijwel hetzelfde als met MsOffce. Daarom laat ik die ook voor nood op mijn desktop staan.
https://nl.libreoffice.org/download/libreoffice-fris/
Ik ben benieuwd of dit je probleem oplost.

Sorry, zie nu pas dat dat antwoord al gegeven is.
 
Laatst bewerkt:
Het raadsel is opgelost, na lang zoekwerk. In het tabblad "Beeld" stond "Leesmodus" aangevinkt in plaats van "Afdrukweergave"...Zo eenvoudig is het. Dank aan wie mij hier heeft geholpen. Het zal mij niet meer overkomen.
 
Wat ik niet begrijp is dat je zegt het staat in leesmodus en als ik dat doe, dan krijg ik een heel andere (pagina)weergave dan normaal. Bij mij is dat > Beeld > Lezen in volledig scherm (Word 2007). Heel vreemd dat jij dat dan niet ziet, geen lampje gaat branden en dat niet doorgeeft in jouw verhaal.

Wat nu ook weer blijkt is dat op internet 'tig' andere uitwerkingen te vinden zijn. Dat deugt van geen kant, maar dat is wel bekend van Microsoft. Telkens andere indeling en teksten in de menu's. Er zijn duizenden van dit soort onnodige en onbenullige problemen die duizenden mensen veel tijd kosten (pure tijdverkwisting).
 
Laatst bewerkt:
Ik had een keer iets vergelijkbaars met Excel. Het is al weer een poos geleden maar volgens mij heb ik dit opgelost door LibreOffice te installeren en daarmee te openen en als Excel formaat weg te schrijven. Met LibreOffice kun je vrijwel hetzelfde als met MsOffce.
Dank voor de tip. Ik heb hiermee ook een Excel-bestand kunnen openen met mijn autokosten, dat ter ziele ging toen ik mijn auto had ingeruild :(
 
De kracht van de herhaling gaat werken...
Het verrast me toch altijd een beetje hoe veel of weinig mensen LibreOffice kennen en dat het vrij te gebruiken is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan