Kan geen mspublischer bestand meer toevoegen aan mijn Outlook.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Berichten
371
Beste Helpmij

Sinds vandaag kan ik ineens in Microsoft Office geen MSPUB bestand meer toevoegen aan mijn Outlook.
Ik kan ze allemaal wel bekijken met een viewer.
Maar ga in via Outook naar de Directory waar ik de .pub bestanden heb staan ziet hij ze niet meer.
En dit probleem heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Kan dit eventueel iets te maken hebben met HTML?
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn.
Vr gr Mammoth
 
Bedankt manamana voor de reactie.
Alles geprobeerd krijg het niet voor elkaar.
Kan alle afbeeldingen en bestanden verzenden met Outlook, maar een MSpub (.pub) lukt niet.
Nooit geen problemen mee gehad het gebeurt zomaar ineens.
Als ik een pub bestand wil toevoegen als afbeelding of bestand kan Outlook die ineens niet meer zien.
MSpub werk gewoon perfect maar ik denk dat ik in Outlook iets moet instellen of er is iets uit Outlook verdwenen.
Vindt dit wel jammer want ik werk daar nogal veel mee.
Vr Mammoth
 
manamana; Bedankt ga dit morgen ff allemaal bekijken.
Heb er nu pijn in de kop van:p
Je hoort van mij.
Goed weekend gewenst
 
manamana, De links hebben niets opgelost.
Heb Office geupdated heeft ook geen invloed gehad.
Vindt het raar, alles werk prima in MSpub, heb ik wat gemaakt en opgeslagen dan kan Outlook dit bestand niet meer vinden.
En daar heb ik nooit geen problemen mee gehad.
Kan het ook niet zijn dat dit door een update van Windows is gekomen?
Want het ligt volgens mij gewoon aan Outlook.
Of moet ik wat aan de instelling doen in Outlook, maar zou niet weten wat.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Beste manamana
Het ligt gewoon aan Outlook. Kon altijd gewoon een .pub bestand toevoegen
Ik heb nu een sterk vermoeden dat het komt door een update van Windows n.l. het Kb4540673 of Kb4532693 want velen heb daar problemen mee.
Het beste was om deze te verwijderen en dat is nu weer een probleem dat lukt niet.
Als ik bij geïnstalleerd update van geschiedenis kijk krijg ik een lijst met 4 geïnstalleerde updates en daar staat Kb4540673 bij.
Klik ik op Geïnstalleerde installatie van updates ongedaan maken komt er een andere lijst met meerder KB bestanden en daar staat Kb4540673 niet bij.
Ik heb een geüploade Office professional plus 2016 en is geactiveerd.
Mijn Outlook star op als Office Outlook.
Ik heb in Outlook bij Bestand Office Account gekeken maar daar zie ik geen duidelijke gegevens wel dat het Outlook 2016 is.
Als je voor mij bij Microsoft internet wilt kijken of je daar iets wijzer kunt worden zou ik dat fijn vinden, ben daar niet zo'n held in.
Zo Manamana dit is een heel verhaal.
Bedankt voor al je moeite
Vr Groet
 
Ik kreeg nog meer reactie van Gerard. Als Gerard het niet meer weet dan weet ik het ook niet meer. :d :d

[FONT=&quot]Gérard Oomens heeft een reactie gepost op uw vraag Outlook in samenwerking met Publisher. in Microsoft Community.[/FONT]
Wat lukt er precies niet als je een bijlage aan een bericht wilt toevoegen in Outlook?
Je kunt zo zien of je Outlook 2016 opstart:
https://support.office.com/nl-nl/ar...k-heb-ik-b3a9568c-edb5-42b9-9825-d48d82b2257c
Je hebt geen andere Office (proef)versies op je pc? Instellingen -> Apps of Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen.
(Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen)
Is Outlook het standaard postprogramma?
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4028161/windows-10-change-default-programs
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst een repair doen van Office 2016, mss is het dan al OK....

Anders:
Het kan zijn dat de pub extensie dus geblokkeerd is... terwijl dat normaal niet zo is...
De normale blokkades:
https://support.office.com/nl-nl/ar...l-NL&rs=nl-NL&ad=NL#ID0EAABAAA=Newer_versions

Unblocken handmatig: https://www.howto-outlook.com/faq/blockedattachments.htm
Voeg de pub toe.

For the time being zijn er minimaal 2 super simpele omwegen...tot je een oplossing hebt.
  • Je deelt het bestand via Dropbox of andere cloud op slagplaatsen
  • Effe zippen en die voeg je toe..
.
 
Laatst bewerkt:
Beste manamana, Ik doe het verder wel zonder dat Pub bestand want .....
Heb Office online laten repareren en dat had ik beter niet kunnen doen.
Hij stopte met de foutcode 30010-4 met als gevolg dat mijn hele pc op de kop stond, heb met een bootdist mijn backup van Aomei terug moeten zetten.
Bij deze wil ik iedereen die op mijn vraag hebben gereageert bedanken voor hun inzet.
Vr Goet aan allen
 
Waarom online? Je hebt toch de Office installatie bestanden .. en als je ze per ongeluk ..... weggegooid hebt dan download je ze ... en als je dat niet weet.. dan vraag je het hier...
Gelukkig had je een backup.... Super... :thumb::cool:
BTW: Bestaat het probleem nu nog met een backup terugzetten?
 
Beste route99, Na de Backup kan ik Pub bestanden als bijlage verzenden he.. he...
Alles werk weer na de backup, had alleen wat problemen met Outlook die moest ik nu steed opstarten met Outlook w8woord.
Maar dat w8woord had in het begin al opgeslagen in PassworSafe.
Maar om die uit te schakelen was een heel gedoe, maar het is mij gelukt. Outlook star nu weer gewoon op.
Ik wil nogmaal iedereen bedanken voor hun inzet om mij te helpen.

PS
Ik wens iedereen bij Helpmij een veilig doorkomen met het Coronavirus.
Ikzelf ben al door de 81 heen dus blijf zoveel mogelijk binnen (computeren)
Vr groet en suc6 allemaal.
 
81.. das dan (Super...:thumb::cool:) in het kwadraat!
Fijn dat het weer werkt.
En nu nog even veilig ...doorkomen met het Coronavirus.
Blijf wrs doen wat je deed anders word je al geen 81... ;)
De eigen fitheid zo hoog mogelijk houden lijkt me een erg belangrijke, maar ik ben geen geriater oid....
 
Het ouder worden zo lang mogelijk uitstellen. Keep fit en keep care. Het gaat je goed. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan