Extern beeldscherm usb c naar display mini port

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hellllup

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2020
Berichten
1
Kan iemand mij helpen? Ik heb een externe monitor aangeschaft voor werk. Nou heeft deze monitor alleen een usb-c aansluiting naar usb c met extra tussenstukje waarvan het uiteinde een usb connector heeft deze kan ik op de usb-c uiteinde plaatsen en bied daarmee de mogelijkheid het scherm via een usb poort te plaatsen (mits deze dus dp alt mode ondersteund en mijn laptop dus niet heeft )

Mijn laptop is een MacBook Air uit 2014 en heeft alleen een mini display Port. En verder 2 normale usb 3 poorten. En nog iets wat ik niet weet *♀️
Ik heb geprobeerd een driver te installeren wat dp alt mode zou moeten ondersteunen maar scherm werkt nog niet. Ik heb inmiddels al een back up gemaakt en Catalina 10.15.3 geïnstalleerd.

Ik heb al gekeken naar poorten voor op de mini display Port met usb of usb-c uiteinde die dp alt mode hebben maar zover ik gevonden krijg bestaan deze niet.

Tot op heden heb ik het externe beeldscherm dus niet aan de praat gekregen omdat deze aan blijft geven dat mijn systeem geen DP Alt mode ondersteund. Het betreft een ASUS MB16AC portable monitor.

Tot zover heb ik vandaag dus de technische kant ondervonden en hoop ik dat iemand mijn verhaal snapt.

Wat ik graag wil weten is het überhaupt mogelijk dit type externe beeldscherm te gebruiken in combinatie met mijn Macbook air?
Of beter heel de handel terug sturen?

En indien deze niet gebruikt kan worden icm mijn systeem. Weet iemand dan welk portable beeldscherm wel gebruikt zou kunnen worden?

Alvast ontzettend bedankt
Groetjes,
Liza
 
Scherm zou i.c.m. een Macbook Air moeten werken mits je deze driver installeert...
Volgens Asus:
Beschikt over een hybride signaaloplossing die voeding en videotransmissie ondersteunt en compatibiliteit mogelijk maakt met elke laptop met USB Type-C of Type-A poort
Echter, Asus verstrekt ook volgende info.
Wellicht heb je ook iets aan deze video:
[video=youtube;pQZzJ0uet4U]https://www.youtube.com/watch?v=pQZzJ0uet4U[/video] timestamp: 1 min-36 sec.
 
Hier wordt ook deze misère ... in gegaan.
Heel wat reacties onder het artikel, lees of je wellicht met een adapter eruit zou komen, input zat. MacOS en Windows blijven toch te verschillend, ken ze beiden maar deze specifieke materie onvoldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan