Todo backup herstellen veel te langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.635
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik had problemen met de pc W10 en kon niet herstellen met systeemherstel (functioneerde niet). Dus ik dacht ik zet een systeemkopie terug met Todo. Met bootmedium opgestart en herstel geactiveerd. De tijd loopt op tot twintig minuten en time remaining stijgt ook voortdurend over 23 minuten. 20 + 23 en meer is veel te lang voor 60 GB. Ik denk stop ermee en heb met Norton Ghost de kopie hersteld. Duurde 16 minuten!

Bij Todo had ik twee opties meer, sector by sector en SSD optimaliseren. Niet gebruikt. Wie heeft Todo backup (systeemkopie) al eens hersteld en met welke werkwijze?
 
Norton Ghost kan niet onder Win10 als je naar een kale schijf terug wilt recoveren... is mij nog nooit gelukt terwijl dat onder Win7 wel ging.
Vermoedelijk was je boot deel door ToDo al wel gerepareerd?
 
Wat bedoel je met recoveren naar een kale schijf? Wat is een kale schijf? Ik schrijf dat er W10 op de schijf (SSD) staat en een systeemherstelpunt van W10 niet werkt. Dus dan maar een systeemkopie herstellen met Todo. Moet vlot en zonder gezeur kunnen! De vraag is wie heeft een systeemkopie eerder hersteld en hoe is de werkwijze? Hoe lang duurde dat? Dat is de vraag. Norton Ghost 14.0 werkt onder W10 nog beter dan onder W7. Honderden back-ups gemaakt en geen enkel probleem.
 
Had je de backup met "ToDo", ik nam aan Easeus todo backup met checking integrity uitgevoerd?

En Norton Ghost volgens Norton zelf:
https://community.norton.com/en/forums/norton-ghost-has-been-discontinued
Re: Norton Ghost has been discontinued
Posted: 31-Jul-2015 | 7:15AM • Permalink
Update: Norton Ghost is incompatible with Windows 8 & Windows 10 - Please read above
Dus je hebt blijkbaar mazzel...... maar erg zeker lijkt het niet...

Kale schijf: Heb je wel eens een restore gedaan op een compleet kale, bijvoorbeeld nieuwe ssd?
Mogelijk werkt Ghost bij jou omdat de bootsectoren nog intact zijn en je in feite alleen de bestanden terugzet via de image...
Of heb je andere ervaringen?
 
Laatst bewerkt:
Ja goed, dat eerste weet ik niet, ik maak een systeemkopie met aanbevolen instellingen en dan moet je later niet moeilijk doen. Als dat sector by sector kan/moet geef dat dan aan, integrity controle geef dat aan! Gewoon herstellen.

Symantec heeft ook minne streken. Ze hebben Norton Ghost verkwanseld aan derden en spreken natuurlijk af dat ze dat nieuwe product promoten en angst zaaien over de werking van hun oude product. Ik heb het gebruikt in W7 en W10 en het werkt prima. Volgens mij is het sector by sector en daarom gaat het sneller. Dus gewoon onzin wat Symantec daar schrijft. Verder wat ze nu doen is het verkopen van Norton Security en dan moet je anders kun je het product niet activeren eerst je bankgegeven etc. geven. Waarom? Omdat er een dure automatisch verlenging aan vast zit. Dat zijn smerige streken.

Heb je wel eens een restore gedaan op een compleet kale, bijvoorbeeld nieuwe ssd?
Nee, wel eens gegevens van een andere ssd overgezet met een migratietool naar een grotere.

Samengevat
Moet een ander programma in de plaats van Todo Backup zoeken want dat is waardeloos als je niet snel herstellen kunt. Mensen kunnen hun tijd wel beter besteden.
 
Laatst bewerkt:
Ok. Duidelijk. Echt waterdicht is het niet dat het goed gaat..
Die trucs doen meer firma's. Mijn gekocht Office 2010 kon ik op een bepaald moment dus niet meer op hetzelfde systeem installeren....
Gelukkig was ie niet duur en kon ik weer een 2016 company deal kopen, maar het ging om het principe dat ze het zo maar doen...

Edit: https://www.ubackup.com/free-backup-software.html
Met Aomei Backupper Free heb ik wel goede resultaten, maar ik heb hem nog maar heel weinig te hoeven gebruiken, maar die keren dat het nodig was.. werkte het.
Tis dus gratis...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan