• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag omtrent een macro of formule in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter wuma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wuma

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2020
Test kees golf

De bedoeling van datgeen ik wil doen indien mogelijk is he volgende : Het woordje test wil ik veranderen in een ander woord. ( het is om het even welk woord ) Als ik dit woordje verander moet er B1 het woordje test staan, en in C1 het woordje kees. Het woordje golf mag dan verdwijnen. Is dit mogelijk ?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim nww, old, oldoff
With Target
 If .Column = 1 And .Count = 1 Then
  Application.EnableEvents = False
   nww = .Value
    Application.Undo
      old = .Value
      oldoff = .Offset(, 1)
     .Resize(, 3) = Array(nww, old, oldoff)
    Application.EnableEvents = True
 End If
End With
End Sub

Code:
Dim nww, old, oldoff
With Target
 If .Column = 1 And .Count = 1 Then
   nww = .Value
    Application.Undo
      old = .Value
      oldoff = .Offset(, 1)
     .Resize(, 3) = Array(nww, old, oldoff)
 End If
End With
End Sub

Beste Harry,

Allereerst dank je voor je snelle reactie. Ik heb een bestaand Excel bestand waarin ik deze dingen graag ingevoegd wil hebben. Ik ben een leek in verregaande zkaen in Excel. In het formulier heeft het altijd gewerkt maar op een of andere manier werkt het niet meer. Is er een mogelijkheid om het bestaand hier te uploaden zodat u er eens naar kan kijken ?

formule plaatsen

Beste,

Graag zou ik onderstaand formule verwerkt willen hebben in bijgevoegd bestand maar ik heb geen idee hoe ik deze erin krijg. Bestand is meegezonden. Het gaat om de namen in C37 tm C41. Als ik deze verander moeten de naastgelegen namen 1 positie opschuiven. Met de nieuwe naam in bv C37 moet automatisch E37 de naam krijgen die in C37 stond etc. De laatste van de 3 namen verdwijnt automatisch met de komst van een nieuwe naam in C37.

Ik wil het ook zelf doen maar dan wil ik graag weten hoe ? Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Kopieer de code en druk Alt+F11.
Dubbelklik aan de linkerkant op Blad1(Blad1) en plak de code in het grote witte vlak.
Sluit de Vb-editor dmv Alt+Q of het kruisje.
Bestand opslaan met macro's (.xlsm of .xlsb).

Je hebt samengevoegde cellen, en dat gaat een keer verkeerd als je nog meer fratsen met macro's wil.

Op deze manier gaat het wel, maar samengevoegde cellen en Vba gaan vaak niet samen.

Code:
Dim nww, old, oldoff
With Target
 If Not Intersect(Target, Range("c37:c41")) Is Nothing And .Count = 1 Then
   nww = .Value
    Application.Undo
      old = .Value
      oldoff = .Offset(, 1)
     .Resize(, 5) = Array(nww, "", old, "", oldoff)
 End If
End With
End Sub

Beste Harry,

Ik heb precies gedaan wat u zei en opgeslagen als XLSM en XLMB maar via beiden werkt het niet. Ik denk dat ik iets fout doe maar weet niet wat. helaas

formule plaatsen

Beste Harry,

Ik leer elke x weer bij en mijn dank is dan ook groot. Nu weet ik waar het staat. Echter bij mij op de computer werkt het niet. Zou het kunnen zijn dat ik een te oude versie heb ? Ik werk nog met office 2007.

Ik heb ook Excel 2007.

Je moet macro's inschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan