Acer Aspire 5542 geen beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
112
Hallo,
Ik heb al jaren een Acer Aspire 5542 Laptop en vanaf het begin heb ik de accu verwijderd en gebruikte ik hem altijd met enkel de bijbehorende adapter. Sinds vandaag startte hij wel op maar het beeldscherm bleef "9 van de 10 keer" (of misschien wel meer) zwart. Ik heb hem aangesloten op een los beeldscherm en vreemd genoeg kreeg ik toen beeld op beide schermen (naderhand nogmaals geprobeerd maar toen deed hij dat weer niet en bleven beide schermen zwart). Uiteindelijk heb de accu erin gedaan en (tevens aangesloten met de adapter) startte hij goed op een deed ook het beeldscherm het weer. Nu de accu op sterkte is doet hij het met enkel de accu ook goed. Ik ben blij dat de laptop het weer doet maar ik ben toch benieuwd of er een verklaring denkbaar is voor het feit dat het beeldscherm wel werkt als ik de accu gebruik maar het niet (meer) doet met enkel de adapter?
 
Waarschijnlijk levert de adapter net genoeg spanning en vooral vermogen om de accu op te laden, maar onvoldoende voor de pc, als de accu er niet in zit...
Met andere woorden.. Test het eens met een sterkere adapter...
 
Ik vind het toch vreemd dat hij jaren goed heeft gefunctioneerd en nu ineens problemen geeft (ik weet het: dit geldt voor veel storingen). Ik heb ook nooit gedacht dat de in- en output van een adapter zich door de tijd anders zou gaan gedragen of dat de laptop ineens anders op de output zou gaan reageren. Maar dank voor de suggestie het is te proberen waard (ik ben niet zo technisch dat ik direct zou weten welke adapter ik dan zou moeten hebben). Die ik nu gebruik is natuurlijk wel de originele die bij de laptop hoorde. Het gebruikte type is AC/DC Adapter model ADP-65JH DB. Input 100-240V ↝ 1,5A 50-60 Hz. Output 19V ≂ 3,42A.
 
Hallo

Dit model was een van de vele , die bekend waren voor een defecte G.p.u.

De door u vermelde symptomen zijn dezelfde , voorafgaand op een compleet falen van de videochip.

Hopelijk voor u heb ik geen gelijk.

Mocht er belangrijke data op de h.d.d. Staan , die nog niet veilig is gesteld ... , doe dit dan onmiddellijk.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan