Auto-invullen adresvelden op basis van dropdown

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat lijkt de oorzaak te zijn, ondertussen heb ik een 1-to-many kunnen leggen. Er stonden inderdaad 'vreemde' debiteurenID's in de tabel. Maar dat komt ook wegens mijn oorspronkelijke probleem: voor elke debiteur die ik in de query of het formulier opvraag, maakt hij in de tabel DebiteurenID een nieuw record aan, met de debiteurID van de debiteur ingevuld bij Naam.

Ik weet niet of ik een voorbeeld kan posten. Het is namelijk een gesplitste database, de tabellen staan apart. Ik weet niet of je zonder de tabellen er iets mee zou zijn?
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet proberen een voorbeeldbestand te maken door het applicatiebestand te kopiëren en daarin de tabellen te importeren zonder de gegevens, of met een lijn of 2 aan dummy gegevens?

vrGroeten
Noëlla
 
Als je een FE-BE gebruikt, moet je de relaties in de Backend leggen. De FE neemt ze dan over. In een FE kun je geen relaties leggen tussen gelinkte tabellen. Daarnaast kun je met de wizard Niet-gerelateerde Records kijken of er in de tabel [Politiegegevens gekend] (vermijd spaties in tabelnamen en veldnamen) DebiteurId's zitten die niet bestaan in de tabel [Debiteuren], want anders kun je de relatie ook niet leggen. Gebruik ook niet voor het DebiteurID de standaardwaarde 0, want die heb je dus niet in je tabellen. De relatie zoals je hem nu laat zien, is volslagen waardeloos (in de zin van: geen enkele betekenis). Dan kun je net zo goed [Straat] aan [Ons kenmerk] koppelen, die werkt net zo goed :).
 
Ja, probleem is inderdaad dat dit tabellen zijn waar al gegevens in staan. Ik overweeg om bij de go-live die tabel te archiveren, zodat we met lege tabellen kunnen starten. Neem ik zeker mee.

Ondertussen heb ik wel de oorzaak van mijn probleem gevonden, alsook waarom hij die andere velden in het formulier niet invulde: in de wizard voor eeen combobox vraagt hij waar ik de gekozen waarde wil opslaan. Ik had daar het veld Naam ipv DebiteurID gekozen. Dus dan is het logisch dat hij dat in het veld Naam opslaat natuurlijk :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan