• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken: zeer vreemde #NB fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra1978

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Berichten
64
Hallo mede-excel vrienden,

Ik krijg in een vert.zoeken formule een absurd vreemde fout:

- bij het invullen van kolom GC (en verdere), wordt in kolom NB (en verdere) gezocht in de zeer korte bereikenlijst "dagnummer", deze bestaat uit dagen van de week van maandag tot en met zaterdag, en is genummerd van 1 tot en met 6.
- vrijdag retourneert een 2, terwijl dit 5 moet zijn...
- Wanneer ik dinsdag of donderdag kies, krijg ik de #NB fout
- Ik dacht: beide dagen starten met een 'D', laat ik in de lijst tinsdag en tonderdag typen...
- ineens krijg ik voor tinsdag het cijfer 2 terug, dus ok, maar voor tonderdag ook een 2

Ik had deze formules gisteren toegevoegd, die werkten eerst zonder problemen, echter nadien draaide ik een macro (die gebruik moest maken van deze kolommen (NA tem NI). deze macro liep vast, en sindsdien stelt het probleem zich.
Ik heb ook al een vorig versie van het document geopend, de kolommen NA tem NI van 0 terug toegevoegd, en ik blijf hetzelfde probleem krijgen.

Ik hoop dat iemand van jullie kan helpen, want ik zit hierdoor muurvast. Ik hoop op een Aha-moment, maar het is te vreemd voor woorden vind ik.
 

Bijlagen

  • 2020-2021 Uurrooster draft22 (1).xlsm
    455,5 KB · Weergaven: 16
Gebruik de 4e parameter in de functie VLOOKUP

Code:
=IF([@[Dag 1]]="";"";VLOOKUP([@[Dag 1]];dagnummer;3[COLOR="#FF0000"];0[/COLOR]))
 
oh nee...

dat is toch wel een hele stomme....
maar super dat het maar dat is dan...ik zag mijn systeem al helemaal in duigen vallen

Bedankt !
 
nu staat in NB [dagnummer dag1]
Code:
=ALS([@[Dag 1]]="";"";VERT.ZOEKEN([@[Dag 1]];dagnummer;3))

maak daar eens van
Code:
=ALS([@[Dag 1]]="";"";VERT.ZOEKEN([@[Dag 1]];dagnummer;3[COLOR="#FF0000"];0[/COLOR]))

Edit: te laat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan