• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bedienen MBV een knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

themover

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Berichten
52
Ik wil niet inbreken in deze topic, maar dit sluit enorm aan op mijn vraag.
Is dit ook te bedienen MBV een knop? Ik heb daar nu een functie 0 of 1, maar wil deze graag uitbreiden met meer mogelijkheden.
Code:
Sub keuze()
Set r = ActiveSheet.Range(ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TopLeftCell.Address)
r.Value = IIf(r.Value = 1, "", 1)
End Sub
 
Heb je vraag een eigen plek gegeven.
 
Ja, dat kan.
Maar plaats wel een voorbeeld document.
 
Dank voor je reactie!

In de bijlage een gedeelte uit mijn bestand.
 

Bijlagen

  • Maps2.xlsm
    45,3 KB · Weergaven: 33
Ik heb in andere cellen verwijzingen staan die aansluiten op de waarde in deze cellen.
Hiervoor zou ik graag meerdere waarden willen laten wegschrijven, bijv. als is leeg dan 1, als is 1 dan 2, als is 2 dan 3, als is 3 dan leeg.
Dan heb je dus leeg, 1 2 of 3 in de cel staan waarin ook de knop met de macro is.
 
De cel waarin de knop ook staat, maar leeg kan net zo goed 1 zijn, als dat makkelijker is voor de macro. ;-)
Is het een beetje duidelijk of moet ik het hele bestand uploaden?
 
bedoel je, elke keer dat je op een knop drukt wordt de onderliggende cel met 1 verhoogd tot 3 is bereikt en dan weer naar 0 enz enz
 
Ja precies. Hij is nu of leeg of 1, maar dan uitgebreid naar 0, 1, 2 of 3.
 
Code:
r.Value = IIf(r.Value = 3, 0, application.min(3, r.value + 1))
 
Iets simpeler kan ook.
Code:
r.Value = choose(r.Value + 1, 1, 2, 3, 0)
 
Netjes. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan