Nieuwe laptop; internet héel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2020
Berichten
2
Ik heb vanochtend de MSI laptop GP75 9SE-819NL aangeschaft. Terwijl ik programma's erop aan het zetten was, merkte ik dat het downloaden érg traag is. Mijn oude laptop download ook nu nog met +-37 mbps, terwijl mijn nieuwe nauwelijks 3 mbps aantikt. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Alle updates zijn nu geinstalleerd.. De snelheid is hetzelfde via WiFi als via ethernet kabel.. Verder loopt er niets echt op de achtergrond.

Groetjes Lindy
 
Snelheid is mede afhankelijk van processor.

Schoon eens op met CCleaner. Wel even de items/instellingen nalopen. De geschiedenis en tijdelijke internetbestanden e.d. moeten opgeschoond worden. Kijk tevens na wat er onder > Gereedschap > Opstarten staat.
 
Laatst bewerkt:
Processor
Processorfamilie Intel Core i7
Processormodel i7-9750H
Processor frequentie 2.6 GHz
Processor turbofrequentie (max) 4.5 GHz
Aantal processorkernen 6

Het enige wat er nu op staat is chrome en de rockstar games launcher (alleen de launcher).

De speedtest resultaten:
Speed.png
 
De laptop doet het verder wel gewoon en je ziet bij Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) op het tabblad Prestaties ook zes grafieken van activiteit in de zes kernen? Kijk dan bij Apparaatbeheer en de driver van de netwerkadapter of deze geïnstalleerd is en werkt.
 
Start eens op in Veilige mode met netwerkondersteuning, dan staan veel zaken uit.
Wt is dan de speed?

En gooi de video driver er een keer helemaal af, herstart de laptop en laat hem weer op nieuw herkennen. En?
Soms geeft dat vreemde zaken als dat NOK is.

En...
Draai mem86 of al je RAM wel ok is en er niet een rot reepje bij zit....
 
Videodriver vs netwerkkaart?
 
Zaken zijn vaak ver geïntegreerd in PC's chip-wise ... met een niet optimale video driver zie ik vaker dan gemiddeld performance problemen met de rest van het systeem, dus ook het geïntegreerde netwerkdeel, lees de geïntegreerde netwerkkaart.
Het is in ieder geval een performance probleem.. de vraag is wat veroorzaakt het.
Aansluitend dus ook de volgende logische vraag: Hoe zit het met de RAM, even uitsluiten dat het daar aan ligt.

Treedt het probleem ook op als de laptop aan de lader hangt, of gewoon "altijd" ?
 
Laatst bewerkt:
Zaken zijn vaak ver geïntegreerd in PC's chip-wise ... met een niet optimale video driver zie ik vaker dan gemiddeld performance problemen met de rest van het systeem, dus ook het geïntegreerde netwerkdeel, lees de geïntegreerde netwerkkaart.
Het is in ieder geval een performance probleem.. de vraag is wat veroorzaakt het.
Aansluitend dus ook de volgende logische vraag: Hoe zit het met de RAM, even uitsluiten dat het daar aan ligt.

Treedt het probleem ook op als de laptop aan de lader hangt, of gewoon "altijd" ?

Deze laptop beschikt over een aparte videochip met 6Gb eigen geheugen....
Verder heeft deze een netwerkkaart/chip die 'a/c' ondersteunt, het zou dus inderdaad sneller moeten gaan.

Ik zou het toch even anders doen, ga met de laptop naar iemand anders, log daar in op het wifi netwerk en kijk hoe snel het daar gaat.
Is de snelheid aannemelijk dan ligt het niet aan drivers en aanverwante zaken, maar eerder aan instellingen van het netwerk thuis.

Overigens is het al interessant om te weten welke snelheid internet (KPN) je zou moeten kunnen halen, zou je b.v. meer dan 100mbs moeten kunnen halen geeft de online speedtest vaak een foute uitslag en zou je over moeten gaan naar de desktop versie.
https://www.speedtest.net/apps/windows
 
De TS schrijft wel dit over zijn oude .....:
. Mijn oude laptop download ook nu nog met +-37 mbps, terwijl mijn nieuwe nauwelijks 3 mbps aantikt. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Het s een kwestie van uitsluiten.... en als niks werkt... naar de support.... waar zijn ze anders voor....
Lossen ze het niet snel op.... laptop terug sturen binnen de bedenktijd... mag zonder opgave van reden....
Niet moeilijk doen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan