Steeds melding ACCU leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo, ondanks dat de accu van de laptop aan het laden is, krijg ik steeds de melding DE ACCU IS BIJNA LEEG met een pingeltje.
Hoe kan ik dat uitschakelen?
 
Dag, Wanneer de accu niet leeg is of defect en wel goed vast zit, dan worden deze sensoren gereset door de laptop stroomloos te maken. Doe de adapter uit de laptop, verwijder de accu, druk even lang op de aan/uit knop totdat er geen lampje meer gaat branden en geef het nog een paar minuten om de condensatoren helemaal leeg te laten lopen. Bij het opnieuw plaatsen van de accu is het probleem vaak verholpen en ziet de sensor de juiste waarde weer.
 
Hallo

Jammer genoeg wordt geen merk/typenr/ouderdom vermeld ...

Had je een duidelijker/eenduidiger en korter antwoord gekregen.



Mits deze site veel gebruikt wordt als vraagbaak , toch een poging met eventuele mogelijkheden...


Mocht deze laptop al van ouderdom zijn (versleten batterij) , is het mogelijk dat 1 of meerdere cellen defekt zijn , waardoor het opladen niet echt helpt ...

Meestal ziet de processor in de batterijpack dit , en stopt deze met laden uit veiligheidsoverwegingen.

Foute communicatie tussen batterij/laptop ???


Slecht kontakt connector batterij/laptop ... deze een een paar keer in/uitpluggen (uiteraard met uitgeschakelde laptop).

Mocht de batterij ingebouwd zijn , dient toestel uiteraard te worden geopend.


Vervuilde connector netadaptor , waardoor het volle vermogen niet aan het toestel kan worden geleverd.

Controleer of de stekker die je in de laptop inplugd warm of misschien zelfs heet wordt ...

Uitgangsspanning netadaptor te laag , waardoor de batterij niet wordt opgeladen ....

Controleren d.m.v. multimeter .

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn , laten doen door iemand met meer ervaring.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Sorry,
het is een HP laptop, type HP 15bw091nd en net 2 jaar oud.
 
Ik laat hem wel onder stroom staan!!
 
Inderdaad, dan weet je 100% zeker dat de accu kapot gaat....
Dan moet je wel een nieuwe kopen, maar dan ben je waarschijnlijk ook van je laadprobleem verlost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan