formulier wordt niet gevonden maar staat open op het scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
ik heb volgende code:

DoCmd.OpenForm ("rekening"), , , , , acDialog
If TB_Setup!CODE = "N" Then
Forms!rekening.Visible = True
Else
Forms!rekening.Visible = False
End If
Set f = Forms!rekening

het formulier opent zich,
maar bij Forms!rekening.Visible = True krijg ik de foutmelding dat het formulier "rekening" niet gevonden wordt (of fout gespeld)
toch wat raar niet?
Ik zie effectief het formulier

Met dank
JP
 
Heb je dit al geprobeerd?
Code:
Forms("rekening").Visible = True
 
Wat heeft het voor zin om een formulier onzichtbaar te openen? Dan kun je er toch niks mee? Als je de data nodig hebt uit dat formulier, kun je dat net zo goed uit de onderliggende query halen.
Wil je het tóch doen, dan zo:
Code:
Private Sub Form_Current()
Dim f As AccessObject, frm As AccessObject
    For Each f In CurrentProject.AllForms
        Debug.Print f.Name
        If f.Name = "rekening" Then
            Set frm = f
            Exit For
        End If
    Next f
    If Me.CODE = "N" Then
        DoCmd.OpenForm frm.Name, acNormal, , , , acDialog
    Else
        DoCmd.OpenForm frm.Name, acNormal, , , , acHidden
    End If

End Sub
 
Bedoeling is om de form met data te laden die dan nadien in een rapport gebruikt zal worden, dus ik hoef die form niet (altijd) te zien...
 
En waarom zou je de gegevens eerst in een formulier laden om dan in een rapport te laten zien? Je kan toch gemakkelijker de gegevens uit de basisquery direct in het rapport laden? Hoe minder stappen, hoe sneller en hoe minder kans op fouten.
 
gelijk heb je, maar het gaat over code die al heel lang bestaat en waar ik noch de tijd, noch de zin heb om die grondig aan te pakken...
Ik weet dat dat een triestige reden is, maar het is er een.....

alvast bedankt , ik denk dat het probleem opgelost is
 
En toch is het onderhand slimmer om je db iets grondiger aan te pakken, want man, de tijd die je nu bezig bent geweest om al die 'kleine' aanpassingen te doen.... Daarin had je (of iemand anders) de hele db makkelijk overnieuw kunnen maken. En was-ie al lang en breed af geweest :).
 
weerom, gelijk heb je, maar denk nu niet dat ik daar continue mee bezig ben hoor... dat gaat in vlagen, en nu is er wat vrije tijd met dat corona-gedoe
 
Dus dat is een prima moment om deze vraag wél op een juiste manier op te lossen, dus zonder dat nodeloze formulier. Want ik ben dus niet de enige die dat een vreemde oplossing vind :).
 
Je hebt mijn “code” al gezien he Michel... staat vol let “vreemde oplossingen” he..
 
Weet ik... En als ik meer tijd zou hebben, dan had ik 'm al wel voor je opgeknapt :). Met het huidige 'huisarrest' is dat wellicht nog wel mogelijk ook :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan