VBA op Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat niet om dat stukje, maar om uitleg m.b.t. het verschil in pad aanduiding tussen Windows en Mac.
 
Voor de Map op je bureaublad.
Code:
 Environ("USERPROFILE") & "/Desktop/Richard/Administratie 2020.pdf

Geen idee of het werkt.
 
Dat artikeltje van RDB ga ik morgen even goed bestuderen en uiteraard de code van Edmoor even proberen.

Bedankt voor zover iedereen, fijne avond nog.

Groet Ritchy.
 
Goedemiddag,

Naar aanleiding van mijn vragen gisteren en de door jullie geboden hulp moet ik bekennen dat ik er niet uit kom :eek:

Op advies van Edmoor heb ik het artikel van Ron de Bruin gelezen, ik zie wel de verschillen en denk dat ik het een beetje begrijp....
Echter weet ik niet goed waar dit te plaatsen in het bestand. Ook de andere suggesties door jullie gedaan als oplossing werken niet goed.
In de testfunctie gaat het wel goed, echter wanneer ik vanuit het werkblad werk, dan niet. Tenminste, het bestand wordt niet opgeslagen maar uitgeprint..

De vraag, wil iemand er eens naar kijken en aangeven wat ik fout doe? Mijn voorkeur van opslag locatie is een externe harde schijf genaamd Boekhouding.
Ik heb nu de opslag aangepast naar mijn bureaublad, maar dit werkt ook niet goed. er is 1 keer een backup gemaakt, en daarna werkt het niet meer.

Groet Ritchy.
 

Bijlagen

  • Administratie 2020.xlsm
    39,4 KB · Weergaven: 17
Volgens mij heb je weinig toegepast van de aangedragen suggesties. Er wordt niets geprint alleen maak je er een .pdf van (zonder bestandsnaam) die geopend wordt. Is het op een Mac nodig om een bepaalde range dmv een loop leeg te maken? Lijkt mij vrij onzinnig en traag.
 
Maar de bedoeling van dit script is toch om bepaalde cellen leeg te maken na het opslaan onder een bepaalde bestandsnaam met een nieuw volgnummer. tenminste dat is wat het doet in Windows.
En dat is ook wat ik graag wil.

Dus eigenlijk wil ik dit script graag werkend op mijn Mac, en dan opslaan op een vaste locatie. Aan het oorspronkelijke script heb ik niets gewijzigd, behalve de naam van de Backup map.

Ik heb geprobeerd in diverse versies om de suggesties toe te passen, dit krijg ik niet werkend helaas. Naar mijn beleving is de verwijzing naar het pad niet juist, maar hoe ik dit goed krijg, geen idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan