Nieuw document maken met VBA en model bijwerken en sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorS1964

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2020
Berichten
8
Goedemiddag,

ik heb een Excelsheet (Master) gemaakt die als deze geopend wordt een nieuw document geopend met een volgnummer.
Tot zover werk het zoals ik wil, echter zou ik graag het Master document opslaan en sluiten.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen.

Het masterdocument is bijgevoegd

Bij voor baat dank.
 

Bijlagen

  • Formulier Werkveld TEST.xlsm
    16,1 KB · Weergaven: 42
Dat kan na het opslaan met:
Thisworkbook.Close True
 
Helemaal geweldig,

Dat het zo simpel kan zijn.

Nu wil ik het nieuwe document ook nog beveiligen zodat alleen de cellen die niet beschermd zijn geselecteerd (ingevuld) kunnen worden.
Is dat ook mogelijk?
 
Natuurlijk.Betreffend tabblad beveiligen met Controleren-Beveiligen (evt. wachtwoord, niet vergeten!).
Voor de beveiliging eerst alle cellen selecteren (Links bovenin vakje waar kolom en rij titel elkaar kruist aanklikken)-rechtsklik-eigenschappen-beveiliging-vinkje voor geblokkeerd.
Nu de cellen die beschreven mogen worden, in hetzelfde menu vinkje voor geblokkerd weghalen.

Daarna Tabblad dus beveiligen, zoals genoemd.
 
Deze "simpele" oplossing ken ik.
Ik wil dit graag in de Macro opnemen zodat de gebruiker alleen de vrijgegeven velden kan bewerken.
In het voorbeeld document wordt de beveiliging eerst verwijderd uit de Master en daarna weer teruggezet.
Wat ik nu wil doen, is het gemaakte document ook automatisch beveiligen via de Macro.

Iemand die hier een oplossing voor weet?
 
Zoek met Google:
Worksheet.Protect
ActiveWorkbook.Protect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan