Dubbele waardes verwijderen, aanpassen in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

RekenwonderNiels

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2016
Berichten
26
Beste iedereen,

Ik heb op deze website een werkende macro gevonden die boven aan het werkblad alle dubbele waardes in kolom A verwijderd.

Code:
Sub Delete_Dups_Keep_Last()
Dim i As Long
Dim j As Long
Dim ROW_DELETED As Boolean
i = 1   'start on first row
Do While i <= ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
    ROW_DELETED = False
    For j = i + 1 To ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
        If Cells(i, 1) = Cells(j, 1) Then
            Rows(i).Delete
            ROW_DELETED = True
            Exit For
        End If
    Next j
    If Not ROW_DELETED Then i = i + 1
Loop
End Sub

Dit is precies wat ik nodig heb, zodat van alle dubbele regels alleen de onderste bewaard blijft. Nu wil ik alleen de kolom waarin de macro op dubbele waardes zoekt aanpassen.
In dit voorbeeld zoekt de macro in kolom A naar dubbele waardes, maar ik wil dubbele waardes zoeken in bijvoorbeeld kolom G. Ik kan een beetje VBA maar hier kom ik niet uit.
 
Ik kan een beetje VBA
't Is dat je het zelf zegt...
Uit je gepubliceerde code:
Code:
If Cells(i, 1) = Cells(j, 1) Then
De "1" staat voor kolom A. Ik acht elk rekenwonder in staat om te achterhalen de hoeveelste kolom G is ;)
 
Dag Enigmasmurf,

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb het meteen getest en het werkt!
Dus nogmaals bedankt voor het oplossen van deze vraag!
 
Dat gaat vast fout.

Rijen verwijderen doe je van onder naar boven, anders is de volgende i een andere cel doordat jij er eentje hebt verwijderd.

Al eens aan de functie 'Duplicaten verwijderen' (Removeduplicates) gedacht?
 
@ HSV,

Ik had enkel gereageerd op de specifieke vraag, namelijk hoe in de bestaande code kolom A door kolom G vervangen, zonder me uit te spreken over de kwaliteit van het geheel van de macro die inderdaad mijlenver van de ideale werkwijze verwijderd is.
Anderzijds durf ik wel je mening dat het fout moet gaan in twijfel trekken, want er zitten wel wat kunstgrepen in die eea opvangen. Wie zo iets verzint is een andere kwestie... Bovendien zal het bij een langere 'usedrange' super traag gaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan