Programma terug vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Misschien ben ik helemaal aan het verkeerde adres maar ik weet niet waar ik anders mijn vraag moet stellen.
Ik het het programma: "Flvto Youtube downloader" geimporteerd maar wil het weer verwijderen.
Nu kan ik het nergens meer terug vinden ook niet via het configuratiescherm of de C schijf.
Waar kan ik dat anders zoeken? Ik werk met een desktop en Windows 10 home.
Graag advies.
 
Ik krijg de ene na de andere waarschuwing. Wat is dat voor rommel? Kijk eens of hier wat bij staat.
 
Edit mod: Verplaatst naar een meer geschiktere sectie omdat het hier over spyware gaat


Je kan hier zien hoe je Flvto Youtube downloader kan verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle goede adviezen.
Alleen kan ik het programma niet vinden bij programma's en onderdelen in het configuratiescherm en ook niet bij apps en onderdelen.
Zijn er nog meer mogelijkheden????
 
Download AdwCleaner en voer het uit, volg de aanwijzingen.
Na afloop en herstart van je pc verschijnt een logbestand.
Kopieer de inhoud en plaats die in je volgende bericht.
 
Na herstarten is dit het logbestand.
Ik hoor graag weer van je.
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[S00].txt
    4,7 KB · Weergaven: 138
Laat me jouw systeem eens nakijken.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download
55939058ef1f8-16x16.png
ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag uitvoeren
  • Dubbelklik op zhpdiag3.exe om het programma op te starten.
  • Windows 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot de scan gereed is.
  • Vervolgens verschijnt er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\ZHP.)
 
Heb je wel op "Verwijderen" geklikt na het draaien van AdwCleaner..?
Want die Youtube Downloader staat er wel in:
PUP.Optional.YTDToolbar HKLM\Software\Wow6432Node\{DAF8B7E5-449D-4180-8281-10E536E597F2}
en nog meer zooi die je van al die "gratis" software cadeau hebt gekregen....
 
Dag, Toolbars zijn browserhelpers die in de Internetbrowser(s) bij Add-ons en Extensies staan en daar verwijderd dienen te worden.

Om steeds te kunnen zien wat er op de computer opstart kan je het programma AutoRuns van Sysinternals een lijst laten opstellen. Bekijk deze kritisch en zoek onbekende namen met Google en vooral de forum topics die daar gevonden worden. De regels die gekleurd zijn betekenen; onbekende herkomst, certificaat niet ondertekend en nieuw sinds het laatst gegeven overzicht. In de categorieën wil je eerst bij Browsers kijken.

VSDC heeft een conversieprogramma wat gratis is. On-line conversie heeft vaak een mindere kwaliteit maar je kan ook voor video zorgen wat het goede bestandsformaat al heeft, dat scheelt een heleboel tijd. Bij on-line activiteiten zijn de conversies berucht om meegezonden malware.
 
Ik heb de "PUP.Optional.YTDToolbar HKLM\Software\Wow6432Node\{DAF8B7E5-449D-4180-8281-10E536E597F2}" verwijderd en de computer opnieuw opgestart maar hij blijft het programma Flvto open bij het opstarten en geeft dan de melding dat het programma niet reageert.
Jammer ik dacht dat het opgelost was.
 
In AutoRuns kan je met selectievakjes, net als bij Systeembeheer (de opdracht msconfig bij Uitvoeren) de zaken die opstarten uitschakelen. Regels in het register die geen doel hebben worden verwijderd met een register cleaner zoals CCleaner die ook heeft. Een backup van het register wordt met een register opruimer niet altijd gemaakt maar staan in een systeemherstelpunt. Kijk ook bij Systeemherstel of je ruimte voor systeemherstelpunten hebt gereserveerd want dan is het terug gaan naar een herstelpunt de kortste klap.
 
Kijk bij CCleaner > Gereedschap of het item onder Opstarten staat en schakel deze daar uit of verwijder de waarde.
 
De reden van uitschakelen staat in de eerste link. Hier staat die volgens mij ook. Krijg niet gelijk een waarschuwing bij downloaden. Echter, ik ga niet verder onderzoeken. De download kun je ook scannen als die op het bureaublad staat. Bij uitvoeren zal/kan mogelijk de security alarm slaan. Weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan