sorteren op datum, cell <> datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra1978

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Berichten
64
Hallo,

Ik zal even kort toelichten hoe ik tot mijn gegevens ben geraakt die ik moet sorteren (kolommen NK en verder)

Stap 1: alle dagen van het dagmoment (kolom GB, kolom GK, en dit tot maximum 8) genereren tussen datum van kolom FT en kolom FU. In kolom NK wordt de eerste datum geschreven, in de kolom daarna het dagmoment (bv "ma-n)
stap 2: vakantiedagen verwijderen
stap 3: combineren van de datum en het dagmoment: dus in de ene cell staat 01/09/20, in die ernaast 'ma-v': in de cel wordt geschreven: '01/09/20 ma-v'. De cellen met dagmomenten worden ook verwijderen
stap 4: sorteren.

Code:
Sub McrSorteren()

Range("nk" & (ActiveCell.Row), "zz" & (ActiveCell.Row)).Sort Key1:=Range("nk" & (ActiveCell.Row)), Order1:=xlAscending, Orientation:=xlLeftToRight
End Sub

Ik dacht dat ik er nu was, spijtig genoeg wordt niet correct gesorteerd, omdat het natuurlijk niet als een datumveld aanzien wordt. Is hier een oplossing voor? Het is belangrijk om de datum en het dagmoment bij elkaar te laten staan...
Weet iemand een andere manier om deze gegevens te sorteren, of moet ik helemaal anders te werk gaan. ik heb niet heel m'n code hier gezet, want is redelijk lang.

Bedankt alvast
 

Bijlagen

  • 2020-2021 Uurrooster draft22 (3).xlsm
    506 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan