• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabel: toevoegen volgende lijn --> formules verspringen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra1978

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo,

ik heb een zeer brede tabel, deze loopt tot kolom NJ.
wanneer ik een volgende lijn toevoeg ( ofwel door het bereik bij tabelgrootte aan te passen, of door te slepen, of door een nieuwe lijn in te vullen), krijg ik een foutmelding dat er kringverwijzingen zijn gevonden.
wanneer ik verder ga kijken, zie ik dat er formules versprongen zijn, waardoor uiteraard deze foutmelding.
Ik snap niet hoe dit zomaar in een tabel kan gebeuren.

In mijn eerdere versie van dit document had ik trouwens dit probleem niet... Maar het document is bij het draaien van een macro een keer gecrashed, en volgens mij heb ik sindsdien dit probleem.
Iemand een idee wat de oorzaak, en vooral de oplossing kan zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes
Sandra

Bijlagen

Kringverwijzing in $EE$8

Greetz/Excelbat

(Menuband: Formules, tab foutcontrole, en dan kringverwijzing)

Hey,

Ik heb de kringverwijzing verwijderd, alsnog krijg ik dezelfde foutmelding wanneer ik een volgende lijn wil toevoegen; Het lijkt alsof de formules verspringen vanaf kolom EE en ik zie helemaal niet in hoe dit komt. Zou je dit misschien nog eens kunnen bekijken?

Bedankt,

Bijlagen

Hi,

Ik heb paar rijen toegevoegd, en er staan nog meer kringverwijzgingen. In het plaatje kan je zien waar.

Greetz/Excelbat

KringVerwijzing.jpg

Hey,

Maar deze kringverwijzingen ontstaan door het toevoegen van nieuwe lijnen. In de oorspronkelijke formules (alles op lijn 8, staan volgens mij geen kringverwijzingen) :-(

Converteer de tabel eerst naar een bereik en maak er vervolgens weer een tabel van. Er lijken wat dingen in het 'geheugen' van de tabel te staan die niet meer de bedoeling zijn.

ok VenA, dat zal ik sebiet eens proberen. Ik ben er al een hele tijd mee bezig, kan inderdaad zijn dat er zaken niet meer van toepassing zijn.
Bedankt alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan