Netwerk delen van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

waltherkoster

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Berichten
6
Beste heren,
Ik heb een dringende vraag.
Wil bestanden delen die op mijn
Computer staan en afspelen op mijn tv.
Mijn mediaspeler (himedia q10 pro) ziet het videobestand wel, maar als wil inloggen krijg ik melding new netwerk error.
Kan dus niet in loggen met mijn wachtwoord.
Kunnen jullie mij helpen aub wat ik fout doe..

Alvast bedankt
Walter koster
 
Laatst bewerkt:
Ik raad aan om je nummer hier weg te halen.
je vraagt nu raad op een forum, en daar reageren anderen gewoon op het topic.
 
Klinkt als een rechten- / machtigingen probleem.
Controleer de instellingen van je pc voor Geavanceerd delen in het Netwerk-centrum.
Controleer ook de machtigingen voor de gedeelde map / schijf, wie er toegang toe hebben.

Het zou gewoon moeten werken mits goed ingesteld, toestel werkt op Android tv als het goed is, net als de Nvidia Shield Pro die ik hier heb staan en ik kan overal bij in het lokale netwerk.
 
Beetje onduidelijk waar het probleem nu zit. Als je namelijk het bestand kunt zien, dan kun je het ook afspelen (of je moet wel heel bijzondere dingen met leesrechten hebben ingesteld).

Wat zegt de handleiding van je mediaspeler
 
Edit mod: Onderwerp verplaatst naar een geschiktere sectie.
 
Wellicht handig om te weten: om wat voor videobestand gaat het , wat is de extensie..? ( Avi, Xvid, Mpeg, Mkv,M2TS )...
Hoe wil je dat bestand benaderen in het netwerk, via WiFi of netwerkkabel..?
Als je probeert om een Mkv met hoge bitrate te streamen via WiFi kan dat op zich al de oorzaak zijn om maar wat te noemen..
 
Netwerk

Volgens mij ligt het gewoon aan mijn mediaplayer ( himedia q10 pro) ik op de media player samba aanstaan zonder wachtwoord.
Verder kan ik wel met mijn Laptop inloggen op mijn computer en video afspelen. Die vraagt namelijk niet om een account en wachtwoord.
Vreemd allemaal..ik probeer van een vriend een mediaplayer te lenen om tekijken of ik het zelfde probleem hebt. Wil jullie allemaal bedanken voor de reacties.
 
Als een videobestand op mijn pc staat en ik wil hem via mijn smart TV afspelen, kies ik onder Windows 10 via de R-muis gewoon voor afspelen op.... en kies dan uit de lijst de TV...
Maar het ontbreekt aan verdere info om te zien of dit bij jou ook kan.
Een mogelijk rechten probleem... is iets dat komt door de PC, je kunt geluk hebben maar meestal verandert het niet als je een andere mediaspeler neemt....
Maar ook hier zoals anderen ook al aangaven, we hebben te weinig info.
 
Welke Samba-versie ( smb ) gebruikt die HiMedia..?
Win 10 heeft standaard nl. geen ondersteuning meer voor smb v1.0 , dat moet je zelf activeren in Win 10.
Dat zou de oorzaak kunnen zijn.
 
Netwerk

Bedankt voor alle reacties..

Ga ze allemaal stap voor stap doornemen en uitproberen.
ik hoop dat er wat tussen zit wat mij kan helpen. Anders heb ik niets voor niets een Himedia Q10 pro gekocht. (ik heb er nu al spijt van)

Aub hebt even geduld met mijn reactie op alle suggesties..

Dank je wel
 
Het zal best goed komen, geen paniek....
Zelf heb ik een paar maanden geleden de Nividia Shield Pro 2019 gekocht, die is bijna 2x zo duur als de HiMedia maar ben er erg blij mee.
Ding is snel en werkt als een speer.
Configuratie kost even wat tijd maar daarna werkt het gewoon voortreffelijk...:thumb:

Ik heb een handleiding voor je bijgevoegd die ik een paar jaar geleden ooit eens voor een ander forum heb gemaakt voor het delen van bestanden tussen pc en mediaspelers.
Deze heeft betrekking op alle Windows-versies en Linux.
Deze kun je gebruiken om o.a. je instellingen te controleren en rechten / machtigingen te geven / aan te passen.
Doe er je voordeel mee, succes.:thumb:
 

Bijlagen

  • Guide - How to Share folders.pdf
    381,3 KB · Weergaven: 66
Het zal best goed komen, geen paniek....
Zelf heb ik een paar maanden geleden de Nividia Shield Pro 2019 gekocht, die is bijna 2x zo duur als de HiMedia maar ben er erg blij mee.
Ding is snel en werkt als een speer.
Configuratie kost even wat tijd maar daarna werkt het gewoon voortreffelijk...:thumb:

Ik heb een handleiding voor je bijgevoegd die ik een paar jaar geleden ooit eens voor een ander forum heb gemaakt voor het delen van bestanden tussen pc en mediaspelers.
Deze heeft betrekking op alle Windows-versies en Linux.
Deze kun je gebruiken om o.a. je instellingen te controleren en rechten / machtigingen te geven / aan te passen.
Doe er je voordeel mee, succes.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan