• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule en voorwaardelijke opmaak in excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbroovers

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2019
Berichten
14
Hallo,

Ik ben gebonden aan Excel 2010 én kan geen VBA opnemen binnen de beveiligde omgeving en met die restricties ben ik op zoek naar:

een oplossing die helpt om op basis van de begin- en einddatum per projectlijn de bijbehorende vakjes laat kleuren.

Ik had zelf al iets geknutseld met een als(en(of) formule, waarbij waarde Waarde waar "x"; en ONWAAR "" en vervolgende voorwaardelijke opmaak op de vakjes met een "x", maar ik krijg mijn formule niet goed.
Let op, dit project loopt over de jaren heen, dus hij moet niet alleen kijken naar week, maar ook naar jaar.

Dus hoe ik wil dat het eruit komt te zien, kun je checken in de bijlage en mijn mogelijkheden om dat "automatisch" via logica op de opgegeven begin- en einddatum te realiseren zijn via een Als formule in die cellen en voorwaardelijke opmaak. Géén VBA, geen hogere oplossingsmogelijkheden dan Excel 2010!

Wie kan mij helpen?
Dank!!
 

Bijlagen

  • Project planning.xlsx
    49,3 KB · Weergaven: 20
Hallo Sonja,

kun je ook nog je formuleprobeersels posten?
 
Dag Sonja,

Is dit iets?

In de formule gebruik ik de bandbreedte van +7 en -7 dagen. Daar moet je zelf maar even kijken of dit minder moet zijn.
 

Bijlagen

  • Project planning.xlsx
    47,6 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Vreemd, hij telt mijn vorige reactie niet bij het aantal reacties.
 
Staat op opgelost..... geen enkele terugkoppeling van TS
 
TS heeft ook 1,5 meter afstand van het toetsenbord gehouden.:p:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan