Tekst splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Berichten
1.073
Office versie
Microsoft 365
Hallo,
Is er misschien een mogelijkheid om tekst te splitsen in bijvoorbeeld negen verschillende kolommen door middel van een macro of zo.
 
Bedankt alphamax , ik heb het aan haar voorgesteld "ik vraag dit ook weer voor een ander" en ze was er erg blij mee en ging het proberen.
Had ook al gevraagd of er speciale woorden, tekens o.i.d. zijn waar je op kon splitsen met een macro bijvoorbeeld maar mijn Roemeens is niet zo goed.

Bij voorbaat dank.
 
Ik neem niet aan dat het Roemeense woord voor Excel het woord Word is?
Dan staat dit niet in de juiste sectie ;)
 
Dat deze vraag in de verkeerde sectie stond, heb ik in de gauwigheid niet gezien.
Maar ik zag "kolommen" en dacht meteen excel.
In word kan je ook kolommen maken, maar of dat zo makkelijk is?
We wachten af, misschien is dit een geval van serendipity (op zoek naar een oplossing, biedt zich een betere oplossing aan).
 
Ik trap er ook weleens in en TS blijkbaar ook :)
 
Het gaat over een word bestand en daar wil ze tekst splitsen in negen kolommen.

Ze is eerst even gered met het linkje.
 
Maar dat linkje gaat over Excel :confused:
 
Dat had ik nog geen eens gezien, maar ik had ook nog een andere link op Youtube en die ging ze gebruiken.
 
Wellicht handig als je die link even opspoort en doorgeeft, want volgens mij kon het nooit in Word (inderdaad wel heel makkelijk in Excel) en als het wél kan, is dat wel interessante informatie!
 
Je hebt gelijk OctaFish , ik zou het moeten delen maar eerst even gewacht of het werkte maar dat is ook niet gelukt .

Bedankt in ieder geval iedereen voor het meedenken.
 
Hallo,
Is er misschien een mogelijkheid om tekst te splitsen in bijvoorbeeld negen verschillende kolommen door middel van een macro of zo.
Wat is jouw definitie van splitsen, welk criterium gebruik je? Dat is me totaal niet duidelijk, wordt iig niet genoemd.
Of bedoel je eigenlijk doorlopende tekst met 9 kolommen... dus dat splits je wel... maar alleen door kolommen te maken.... Je kunt ook splitsen om andere redenen (bijvoorbeeld met een teken een ; of : etc, iets wat in data als scheidingsteken gebruikt wordt).

OctaFish schreef nog :
Wellicht handig als je die link even opspoort en doorgeeft, want volgens mij kon het nooit in Word (inderdaad wel heel makkelijk in Excel) en als het wél kan, is dat wel interessante informatie!
Bij Excel is dat idd heel duidelijk, wordt in data teksten veel gedaan met een separator als een , of ; of : of . of "space" waaruit je kunt of moet kiezen.

De 1e ... puur doorlopende tekst in kolommen opsplitsen ... standaard staan er tot 3 kolommen, dus je moet wel naar de optie "meer kolommen".
Wrs bedoel je het niet... .
 

Bijlagen

  • Voorbeeld-tekst-De steenhouwer.docx
    15,1 KB · Weergaven: 31
@route99: een doorlopende tekst in kolommen weergeven, is niet hetzelfde als één regel tekst splitsen, zoals je in Excel doet.
Wellicht handig als TS nog eens aangeeft wat eigenlijk de bedoeling is, dan kunnen wij gaan zoeken naar een oplossing, en stoppen met het betere gokwerk :D.
 
Daar begon mijn vraag ook mee.....
Wat is jouw definitie van splitsen, welk criterium gebruik je? Dat is me totaal niet duidelijk, wordt iig niet genoemd.
Dat er toch op door gegaan werd bracht geen duidelijkheid... en ik had al aangegeven dat de kans v/h docje niet groot was....
Wellicht dat de TS nu beter begrijpt welk uitleg er nog bij moet komen... en dan heeft mijn bijdrage toch nog een klein beetje nut gehad....
 
HelpMij verword al meer en meer tot een gok spelletje, waarbij helpers zelf maar gaan bedenken wat TS bedoelt. Ik doe daar liever niet aan mee, want vind dat zonde van de tijd. Ik wacht liever tot duidelijk is wat TS nu bedoelt :).
 
Wat is jouw definitie van splitsen, welk criterium gebruik je? Dat is me totaal niet duidelijk, wordt iig niet genoemd......
Wellicht was het beter geweest hier te stoppen... maar het was ook heel duidelijk in de context wel de hoofdzaak....

Aan de andere kant, imho, kan ik niemand anders er op betrappen zo concreet te zijn tav de vraag van de TS.... wel de nodige zinspelingen en grapjes en dat het mooi zou zijn dat het in Word zou kunnen.... wat zou er exact dan kunnen???? Ik kon het niet vinden...
 
Laatst bewerkt:
'Men' zou graag zien dat het in Word zou kunnen, vermoedelijk op de manier waarop het ook in Excel gaat. Althans: zo heb ik dat gelezen. Maar het kan dus níet. En dan kan je het ook nergens vinden ;).
 
Vermoedelijk ... en dat waar het nog steeds aan ontbrak.. zie verder #16.
En als de TS niet terug komt houdt het daar bij op... bij gebrek aan de exacte invulling v/d vraag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan