PopUp uit schakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob007

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Berichten
216
Ik weet ik heb iets verkeerds gedaan want het gebuurt mij wel eens meer,
Nu krijg ik rechts onder af en toe een beetje een hardnekkige pop up (meestal 3 keer achter elkaar)
Rechts onder een schermpje van…. 7 X 7 CM hoe raak ik daar van af zonder alle instellingen te veranderen?
Mijn neefje doet het normaal af en toe voor mij maar heeft nu ff geen tijd en wil het ook zelf graag kennen/kunnen?
Hij (mijn neef) doet een paar keer klikken en klaar, graag stap voor stap op zijn Jip en Jannekes?
Misschien weet een van jullie hoe…? Dan graag!

VrGr Rob
 
Klinkt mij meer als dat het gaat om een notificatie als om een "popup"...
Uitleg over hoe je notificaties beheert => klik.
 
Moi, Browsers vragen tegenwoordig "deze site ... wil meldingen kunnen weergeven, staat u dat toe?" Deze ongedaan maken kan via de instellingen van de Internet browser bij Berichten of Meldingen.

Reclame ontstaat vaak doordat er een Add-on of Extensie voor de browser werd geïnstalleerd. Deze zou u dan duidelijk moeten zien staan bij de instellingen van de browser waar het gaat om; ...Meer hulpprogramma's, Extensies en/of Add-ons.

Kijk daarna ook in Windows bij Programma's en onderdelen. Zoek eventueel met Help bij Start hiernaar. Vaak worden er voor eenvoudige taken zoals video, muziek en foto's meer programma's geïnstalleerd dan u denkt en deze zijn dan vaak opdringerig. Ook on-line computer versnellen en controleren is niet verstandig.

Voor advies: draai het programma AutoRuns van Sysinternals, dit hoeft niet geïnstalleerd te worden. Hiermee krijgt u een lijst te zien van alles wat er opstart op de computer. Programma's met een rode of oranje regel hebben de opmerking dat er geen ondertekend certificaat is of een onbekende uitgever en groene regels zijn zaken die er bij zijn gekomen sinds de laatste controle. Het zou dus makkelijk moeten zijn om na één keer goed controleren bij te gaan houden wat er op de computer staat en er inzicht in te hebben. De lijst die AutoRuns opstelt is vollediger dan het overzicht van Systeemconfiguratie, na het geven van de opdracht msconfig bij Start en Uitvoeren op de tabbladen Opstarten en Services.

Bij berichten rechts onder valt het niet uit te sluiten dat dit gedaan wordt door een programma wat actief is en in het systeemvakje rechts op de taakbalk staat.
 
Ik DENK dat Scrapheap gelijk heeft,
met dit verschil dat er een dame mij begroet MET een foto wel es waar gekleed maar toch met haar billen in plaats haar gezicht in mijn richting.
Ook zit er…ja wat is het reclame voor anti bla bla ….. zie foto
J&J (Jip en Jannekes) zit er denkelijk niet in want toch lukt het mij niet.

hoeft niet geïnstalleerd te worden
??? Hoe dan?

VrGr Rob
 

Bijlagen

  • pop2.png
    pop2.png
    237,4 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
Als je Chrome gebruikt als browser dan is het een add-on of extensie die misbruik maakt van de notificaties in Windows.
Volg dan deze aanwijzingen om van dat irritante gedoe af te komen.
 
Volgens mij is hier geen sprake van een add-on of extensie.
Het zijn meldingen/notificaties van de website virmingcurr.info. Deze worden geleverd door de browser Chrome. En rob007 heeft daar per ongeluk zelf toestemming voor gegeven.
Die toestemming kun je eenvoudig weer intrekken.

Hier een hele handleiding in het Engels: https://malwaretips.com/blogs/remove-virmingcurr-info/

En hieronder een korte beschrijving in het Nederlands:

Chrome meldingen

Wanneer u surft krijgt u meer dan eens de vraag of een site meldingen mag weergeven. U kunt dan kiezen tussen Toestaan of Blokkeren. Wat als u per ongeluk op de verkeerde keuze hebt geklikt? Tik (of kopieer en plak) in de adresbalk van Chrome dan chrome://settings/content/notifications. Durk daarna op de Enter-toets. Je krijgt dan een overzicht van zowel de geblokkeerde als de toegestane websites. Ziet u de betreffende site staan waarvan u de keuze wilt wijzigen, klik dan op de puntjes erachter en kies voor Blokkeren of Toestaan.

Bron: Computer Idee, nummer 11 van 2019, blz. 39.
 
virmingcurr.info is geen website maar simpelweg malware en chrome is en blijft een drama browser...
Meer info over hoe van je die ellende afkomt hier.
 
Chrome is wonderlijk fantastisch en sommigen zijn zwartkijkers. Deze vraag komt tot een antwoord maar "niet hoeven te installeren" betekent dat je een programma gewoon meteen al kunt uitvoeren. De systeeminstellingen worden er dan ook niet anders van en het is onafhankelijk van jou computer. Dan is verwijderen ook alleen maar de map met desbetreffende bestanden weghalen.
 
Mijn neefje doet het normaal af en toe voor mij maar heeft nu ff geen tijd en wil het ook zelf graag kennen/kunnen?

ff bellen naar uw neefje, het resultaat hier plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Er staan tutorials over veel voorkomende handelingen op Internet, te vinden met Google en als u Engelse taal machtig bent dan zou ik YouTube ook niet overslaan als bron van veel uitleg. Browsers hebben zoals Windows ook, Help pagina's met meestal Nederlandse uitleg. Verder is zelf doen de beste leermeester dus u bent op de goede weg en vraag ons gerust.
 
Kijk Jongens/Mensen,

Jullie weten het maar ik durf soms niet meer verder te gaan omdat…..
(je weet maar nooit wat IK fout doe!? HOOWwww paniek!!!) ik ben er zo een, nu dat weten jullie nu.
Maar jullie doen, zo lijkt het alle twee bijna het zelfde. En goed bedoelt natuurlijk!
.
HOOWWWWwwwwwwwwww en daar kwam die pop up weer!
Ik had die link van porrelaar toevallig open gezet: chrome://settings/content/notifications
en zag nu direct welke het was en heb deze nu kunnen blokkeren!
HA das leuk nu kwam er ook een melding dat: Alfred 2 iets had geschreven in dit forum!
Kijk dat vind ik dan weer niet erg, maar iedere keer tot wel 3 X toe dat ik niet veilig bla bla bla…
Daar heb ik geen boodschap aan natuurlijk!
Ik weet het niet zeker maar geloof dat ik nu geholpen ben jongens of moet ik zeggen mensen!?
.
En rob007 heeft daar per ongeluk zelf toestemming voor gegeven
Ja klopt, ik weet niet hoe maar heb het waarschijnlijk zelf gedaan inderdaad!
.
In ieder geval dank jullie wel voor het geduld!
Daarbij hoop ik dat jullie en familie goed door dit jaar komen zonder dat geklooi met die ziekte,
En ja, NATUURLIJK wens ik dat voor iedereen!

Ik meld later nog een keertje of de pop-up weg is gebleven mensen, dat beloof ik!
Vriendelijke groeten uit omgeving Rotterdam!
Rob
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat u dan alle meldingen kan uitschakelen, zelf heb ik ze niet nodig. Ik lees bij instellingen van Chrome: "Sites kunnen vragen of ze je meldingen mogen sturen (aan of uit)" Kennelijk verstuurt uw e-mail site deze notificaties ook. In instellingen staat de hele lijst van sites die dit van u mogen en daar kan u die weghalen.

Dat de computer niet veilig is staat vaak in reclame van de virusscanner. Als je een on-line scan doet wordt vaak malware meegeleverd dat reclame maakt. Dat er bedreigingen en gebreken zijn is meestal gelogen.

Er is software wat alle wijzigingen van de computer bijhoudt (mappen en bestanden naar keuze uitgezonderd) en daarvan een groeiend herstelbestand maakt. Dat wordt gebruikt op publiek toegankelijke computers. Voordat Windows start kan de computer in tellen teruggezet worden. Ik ken daarvoor Rollback Rx Pro en Skanix Illusion.
 
Hallo allemaal,

Lieve mensen allemaal ik heb geen last meer van die pop-ups!
Door deze link:
chrome://settings/content/notifications
te kopiëren en te plakken in de adresbalk van Chrome –
kon ik het op een vrij simpele manier verhelpen.
Dankjewel porrelaar! :thumb:
MAAR ik geloof er heilig in dat die andere manier het ook zouden doen,
Dus heb ze nog een keer geprobeerd maar dan kom ik niet uit waar die link mij naartoe brengt.
En dan word het voor mij TE moeilijk! De link hier onder is dan de simpelste:
chrome://settings/content/notifications
kopiëren en te plakken in de adresbalk van Chrome
.
Mag ik jullie allemaal dan toch wel hartstikke bedanken,
En daarbij wens ik jullie en iedereen een gezond leven voor de rest!:thumb:

Vriendelijke groetjes uit omg. Rotterdam
Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan