eigenschappen bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

haarts

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
10
Ik ben opzoek naar hoe je snel de eigenschappen van bestanden kan aanpassen. In de verkenner zie je bijvoorbeeld titel, labels, onderwerp.
Stel ik heb een aantal foto's waar ik snel dezelfde titel of een ander veld wil aanpassen.
Nu doe ik dat per foto.

Met vriendelijke groet.
 
Met programma’s als Faststone kun je dat prima in een batch aanpassen. Zelfs hernoemen van foto’s kan je makkelijk in een batch doen.
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het programma gedownload. De naam wijzigen met een batch is gelukt. Maar de bestanden hebben bij de eigenschappen onder de tab "details" velden , zoals label,titel, onderwerp etc.
Kan dat ook met dit programma? En zo ja, hoe?
 
Ja, goed, ik begrijp het niet. Je selecteert meerdere foto's in Windows Verkenner en dan RMK = rechtermuisknop > Eigenschappen > Details en je past de titel aan. Klaar.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, voor alle snelle reacties. Ik kan hier zeker mee verder.
Ik wist ook niet dat je meerdere bestanden kan kiezen en dan de details zo kon aanpassen. Stom hé
 
Volgens van Dale is dat 1 met weinig verstand. Dat zal het niet zijn. Binnen Windows en andere programma's zijn duizenden mogelijkheden en het is een kwestie van weten of opzoeken en proberen. Dan is het een onthouden. Is lastig als je een slecht geheugen hebt.

Olie boren? Je bedoelt in de grond boren in de hoop zo olie te vinden? Je bent gek!
Antwoord van putboorders aan Edwin Drake in 1859

Vliegende machines die zwaarder zijn dan lucht, dat kan gewoon niet.
Lord Kelvin, voorzitter van de Royal Society, 1895
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan