Spam mail filteren (in combinatie met Thunderbird e-mail)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
438
Beste,

Het is al even geleden dat ik hier iets gepost heb, en ja, ik heb voor dit probleem al een vraag gesteld op een ander forum (gezien ik standaard toch dezelfde opmerking hiervoor krijg vermeld ik het liever meteen). Maar gezien ik hier had gelezen dat wat de e-mail client Thunderbird betreft, je hierbij veel meer opties hebt om inkomende e-mails meteen naar de Trash te filteren...

Daarmee stel ik hier ook de vraag hoe je dit kan doen als de afzender andere adressen spooft (identiteit overnemen voor zover ik het goed begrepen heb...)

Ik zet hier een voorbeeldje, zonder het apenstaartje, aangezien dat dit een veel voorkomende manier is waarop spammers het internet afspuien...
Bella <message APENSTAARTJE my.zalando.be>; namens; Bella <bounce APENSTAARTJE mail.hln.be>

Dus standaard in outlook kan je de extentie bv. mail.hln.be filteren of blokkeren... Maar hierbij maken ze gebruik van een andere vorm : ADRES namens een ander ADRES. Op deze manier blijven de mails toch binnenkomen...

Dus was ik op aanraden van iemand in een gelijkaardige thread eens gaan kijken naar de Thunderbird (van Mozilla) e-mail client... En ja, meteen na het gebruik ervan zag ik dat 90% van die dagelijkse spam (vaak 10 per dag ofzo) affkomstig zijn van éénzelfde afzender... Ik zet hieronder een fotootje zodat je kan zien waar ik dit precies heb gevonden, namelijk in de hoofding van de e-mail onder "Reply to"

Nu Thunderbird is nog helemaal nieuw voor mij, dus hoe stel ik die filter het beste in?? Is het daarnaast ook aangeraden om e-mails altijd te bezoeken via Thunderbird? Wat gebeurt er als ik toch via outlook inlog? (via een hotmail adres)

Tips en Tricks mogen uiteraard ook altijd gedeeld worden, want als ik zo rondom mij kijk ben ik blijkbaar niet de enige die er last van heeft...

Alvast bedankt... Gethez
 

Bijlagen

  • spam.jpg
    spam.jpg
    14 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Je kunt dat soort mails in je inbox markeren als zijnde Ongewenst in Thunderbird.
Vanaf een zeker moment worden dat soort mails dus automatisch als ongewenst beschouwd.
Dit duurt even, Thunderbird heeft een zgn. zelflerend filter maar dat moet je eerst een beetje op gang helpen.
Meer info onder de link.
 
ok, maar kan ik gelijk niet dat ene Reply-mailadres blokkeren? Er worden veel varianten gebruikt X namens X en deze veranderen constant... Daarmee dat outlook ze niet deftig kon filteren

Zijn duidelijk spam/scammails in de zin van betaal verzendkosten bij voor je pakje of in de erotische sfeer...

Ik WEET wie mij dit stuurt? Kan ik deze afzender niet gelijk blocken dan?

EDIT: wat liggen sleutelen met die filters, ik denk dat ik het wat doorheb... Ik delete ze nu stante pede... Maar doet Thunderbird nu alle werk? Wat als ik nu terug Outlook zou gebruiken?? Is me niet echt duidelijk?

Of best voortaan deze gebruiken? Ben er eigenlijk wel content van , maar dan moet ik deze downloaden op al mijn apparaten...

Ik laat deze thread nog even open om te zien of ze nog doorkomen
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is heeft je provider ook een spamfilter waar je een heel domein, in jouw geval dus mail.hin.be kunt blokkeren en bij bijna alle mailfilters kun je ook gebruik maken van zgn. wildcards.
Dan kun je ook een filter instellen als *.hin.be zodat, als mail bijv. verandert in loes of karel, die mail ook geblokkeerd wordt.
 
Ok, het begint al beter te gaan... (adhv die filters) Maar ik vind in de app store die thunderbird niet meteen terug... Ik wil namelijk volledig overschakelen van outlook naar Thunderbird...

Zit die ergens verstopt in de android store?
 
There is no mobile version of Thunderbird for any mobile OS's including iOS and Android. Due to the more limited resources of the Thunderbird community compared to Mozilla there is little chance of a Android version in near future.

Thunderbird is only available for Windows, Mac OSX 10.9+ and Linux.
 
Oh, echt? Da's wel *****, want dan veranderd er niks aan de situatie als ik op stap ben... Ik krijg ze dus nog binnen via Outlook, maar niet meer via Thunderbird...

Zijn er alternatieven?
 
Ja, gebruik dan Gmail i.p.v. Outlook, Gmail zit standaard in Android.
In Outlook kun je toch ook filters instellen..?
En anders Mailwasher op je phone zetten...
Heb dat in het verleden op de pc gebruikt, werkt top..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan