waardes van de rij van kolom 1 en 3 in A2 en B2 plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Beste helpmij-ers,

Als ik op een willekeurige lichtgrijze cel onder kolom Bez van een maandag Dag dubbelklik zou ik graag de gegevens van de dubbel geklikte rij van kolom A en C in resp A2 en B2 geplaatst zien worden.

Als ik nu op bijvoorbeeld op D14 dubbelklik komt Machine 8 in cel A2 te staan en het getal 8 in cel B2

Dubbelklik ik op bijvoorbeeld op cel Ai5 dan zijn het lege cellen, omdat mijn macro de activecell 1 plek op laat schuiven die gegevens wegschrijft in A2, vervolgens wederom 2 plekken op laat schuiven en die gegevens wegschrijft in cel B2


Zoals je in de bijlage kunt zien gaat het dus enkel goed als ik dubbelklik in kolom D omdat er dan gegevens staan resp, 1 en 3 plekken naar links.

Ik krijg het niet voor elkaar om wel in de gekozen lichtgrijze dubbelklik cel te blijven van een maandag Dag onder Bez en door deze dubbelklik de bijbehorende gegevens uit deze rij van kolom 1 en 3 in de cellen A2 en B2 te krijgen.

Als iemand van de helpdesk dit voor elkaar krijg kan ik weer verder met mijn programmaatje. :thumb: :thumb:

Alvast bedankt weer voor een mooie oplossing.

Frank
 

Bijlagen

  • Voorlopig.xlsm
    155,8 KB · Weergaven: 25
De code in het bestand doet niets. Zoiets?
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Target.Column = 4 Then
    Cancel = True
    Cells(2, 1).Resize(, 2) = Array(Target.Offset(, -1), Target.Offset(, -3))
  End If
End Sub
 
Hallo VenA,

Deze oplossing werkt inderdaad heel mooi als ik in kolom D dubbelklik.

Echter dezelfde resultaten na de dubbelklik in bijvoorbeeld D14 zouden ook in de cellen A2 en B2 moeten verschijnen wanneer er op bijvoorbeeld Ai14 of BN14 gedubbelklikt wordt.
Is daar een oplossing voor?
 

Bijlagen

  • Voorlopig.xlsm
    155,7 KB · Weergaven: 18
Vast wel. Waarom mag er alleen door, in de door jouw genoemde kolommen te dubbelklikken, het event plaatsvinden?

Cells(target.row, 1) zou je ook kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Beste VenA,

Zie bijlage. Hier de uitleg erbij. (ivm project privacy kan ik geen bestand meesturen met meerdere gegevens dus hoop dat de knipsels voldoende duidelijkheid bieden.)

Het is om in mijn bestand een lange termijn planning te maken. Deze vul ik per week voor meerdere weken vooruit.
Als ik dubbelklik en werk van boven naar beneden dubbelklik ik op D7.
Dan komt het grote invulformulier in beeld welke onder week 14 staat.
Hier vul ik de gegevens in qua Bez / M en een naam v/e Operator en de dagen waarop deze operator werkzaam is op dat project of Ma t/m Vr als het de hele week betreft.
Bij voer bezetting in worden de aangevinkte dagen netjes ingevuld en wit gemaakt en verschijnt het kleine schermpje met de tekst die bij die regel hoort van in te voeren. (in het voorbeeld dus 6 en GEEN PRODUCTIE)

Bij een klik op Ja kan ik eventuele andere dagen invullen met een andere operator op hetzelfde project
Bij een klik op Nee schuift het door naar de volgende regel met Hal: 7 met bijbehorend projectnaam. PERFECT volgens mij idee en uitwerking.
Dit alles in kolom D

Echter als je dan in week 15 kijkt zie het kleine schermpje leeg zijn. Dit komt ,omdat ik dus in Ai7 of Ai19 begonnen ben en na het grote scherm het kleine scherm in beeld komt met de waardes, in de 2 gele vakken, die resp 1 links, en 3 cellen links van de dubbelklik staan. Die zijn dus leeg.

In Kolom D gaat dat dus goed alleen vanaf de eerstvolgend maandag niet meer.
Vandaar dat ik graag zie dat er bij een dubbelklik altijd de bijbehorende gegevens uit kolom 1 en 3 ingevuld worden in cellen A2 en B2 van de rij van de dubbelklik.
Hier haalt mijn kleine invulform zijn gegevens uit.

resumé: dubbelklik in D12 moet opleveren in het kleine invoer scherm 6 & GEEN PRODUCTIE
dubbelklik in Ai12 moet óók opleveren in het kleine invoer scherm 6 & GEEN PRODUCTIE
dubbelklik in BN12 moet óók opleveren in het kleine invoer scherm 6 & GEEN PRODUCTIE
etc. etc. t/m kolom dubbelklik in kolom NL

Heb je hier een oplossing voor?

Hoop dat de uitleg je duidelijkheid biedt voor mijn probleem. Ik wil kunnen zien dat ik het juiste project ga invullen bij het kleine invulscherm.

alvast bedankt voor de moeite en nog meer bedankt als het lukt.

Frank
 

Bijlagen

  • Voorlopig.xlsm
    223,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Er moet nogal wat gebeuren. Er zal vast wel iemand zijn die het voor je gaat uitpluizen en toepassen.

Als je steeds stapjes van 31 kolommen hebt dan kan je dit proberen.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If (Target.Column - 4) Mod 31 = 0 Then
    Cancel = True
    Cells(2, 1).Resize(, 2) = Array(Cells(Target.Row, 3), Cells(Target.Row, 1))
  End If
End Sub
 
VenA,

Hij is helemaal super bij de dubbelklik. helemaal toppie bedankt.

Echter ik dacht dat de uitvoering in de dubbelklik zat hij komt echter later in een gewone macro :eek:
Hoe werkt jouw oplossing nu in onderstaande macro? Heb hem erin geplakt maar dan wordt er om een object gevraagd. Verwacht dat target.row niet OK is dit stukje. Natuurlijk hoor ik je zeggen je mist wat. :eek:
Het vetgedrukte is dus wat bij mij niet werkte. Leverde lege gele vakjes op in het kleine invulscherm.
Zou je nog eenmaal een oplossing kunnen sturen voor het invullen van Cel A2 en B2 op onderstaande manier???

Veel dankies bij ja. Bij nee :( nog steeds superbedankt. :thumb:

Code:
Sub Nog_een_project()
ActiveSheet.Unprotect

Cells(2, 1).Resize(, 2) = Array(Cells(Target.Row, 3), Cells(Target.Row, 1))

[B]Selection.Offset(0, -1).Select
ActiveSheet.Cells(2, 1).Value = ActiveCell.Value
Selection.Offset(0, -2).Select
ActiveSheet.Cells(2, 2).Value = ActiveCell.Value[/B]
Selection.Offset(0, 3).Select
ActiveSheet.Protect
Nog_project_indelen.Show
End Sub

Frank
 

Bijlagen

  • Voorlopig.xlsm
    225,1 KB · Weergaven: 24
In de VB-editor zijn er veel mogelijkheden om jouw code te debuggen. Probeer het maar eens.
 
@VenA

Gotcha

[A2] = Range("C" & ActiveCell.Row).Value
[B2] = Range("A" & ActiveCell.Row).Value

Krijg nu elke keer de waardes in beeld het kleine invulscherm.

Bedankt VenA dat je me effe liet uitzoeken. :thumb:
Soms moet je zelf effe verder kijken dan voorgekauwd krijgen.
Zie graag van jou of anderen uiteraard oplossingen verschijnen voor mijn volgende uitdagingen.

Jullie zijn toppers

Vraag sluit ik hierbij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan