Toetsenbord doet gek

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
233
Hoi allemaal, ik heb getwijfeld waar ik de vraag moest zetten, omdat het gaat om mijn toetsenbord, maar het zit wel in de software. Misschien heeft iemand deze vraag al wel eens gesteld, maar ik zou niet weten waar ik moet zoeken. Heb wel ook gegoogeld, maar daar geven mensen het meestal na een paar suggesties op.

Voor mijn werk moet ik veel typen, en dat doe ik redelijk snel. Meestal zit ik wel raak, maar soms type ik mis, maar weet ik niet meer precies wat ik dan heb ingedrukt. En soms druk ik blijkbaar een toetscombinatie in, waarbij de configuratie van mijn toetsenbord verandert. Het zit ergens in de alt/shift/control hoek. Als ik dit per ongeluk indruk, dan werken de toetsen niet meer zoals normaal. Het lijkt erop dat de control toets blijft hangen, maar ik weet niet zeker of dit het is. Vorige keer heb ik eens geprobeerd om alle toetsen tegelijk in te drukken en toen was het wel verholpen. Maar wat ik nou heb gedaan toen... En net gebeurde het weer en kon ik het niet herstellen. Opnieuw opstarten is dan de enige optie.

Kleine aanvulling op mijn vraag: het gaat niet om de taalinstellingen of de instelling om je toetsenbord op de V.S. / NL configuratie te zetten. Die instellingen ken ik. Geen enkele toets is in dit geval meer wat hij normaal is, alsof je een alt of cnrl knop ingedrukt houdt.

Dus: heeft iemand enig idee wat ik dan per ongeluk indruk en hoe ik het kan herstellen? Heb het ook aan de ICT afdeling van mijn werk gevraagd, maar die keken me alleen maar gek aan. :shocked::D:rolleyes:
Hoop dat iemand dit herkent en de oplossing heeft, want die is volgens mij niet ingewikkeld als je het weet.

Bedankt vast!
Georgette
 
Laatst bewerkt:
Als er plotseling vreemde tekens verschijnen - t6etsenb6rd! - is het toetsenbord of de taal niet goed ingesteld. Waarschijnlijk is er per ongeluk een verkeerde instelling geactiveerd. Je kunt de juiste instellingen terugzetten met deze toetscombinaties:

HERSTELLEN
Klik op Ctrl-links + Shift (wijzigen van toetsenbordindeling) of
Klik op Alt-links + Shift (wijzigen van invoertaal)

Kijk voor het typen van het euroteken op: Euroteken typen

TOETSENBORD EN TAALINSTELLINGEN AANPASSEN

Om te voorkomen dat het probleem zich herhaalt, en je nogmaals moeite moet doen om het toetsenbord weer normaal te krijgen kun je één toetsenbordinstelling en taal instellen op een computer of laptop, en de andere verwijderen:
In Windows 10:
Ga naar Start > instellingenInstellingen > Tijd en taal > Regio en taal.

In Windows 8:
Ga naar het blokjesscherm en typ in: invoer. Klik aan de rechterkant op Instellingen. Klik op Invoermethoden wijzigen.
Bron:https://www.webwijzer.nl/kantoor-online/toetsenbord-doet-raar.html
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, bedankt voor het reageren en het meedenken! Ik had het er even bij moeten zetten, maar dit is het dus niet. Ik ben bekend met de instellingen van taal en invoer, maar dat is niet wat er gebeurt. Wat er wel gebeurt is:
Geen enkele toets doet meer wat hij normaal doet. Dus ook niet spatie, escape enz. Als ik bijvoorbeeld op de "a" druk, wordt er ergens een ander scherm geopend, enz. Dus het gaat niet om taal instellingen, of toetsenbord configuratie als in V.S./NL. Het lijkt alsof er een control of alt toets softwarematig blijven hangen, door een bepaalde toetsencombinatie.

Hebben jullie nog meer ideeën? Ik pas ook even mijn oorspronkelijke vraag aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan