HP OfficeJet Pro 9010 dubbel voorkomend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Berichten
194
Hallo Forumleden,

Onlangs heb ik een nieuwe printer: HP officeJet Pro 9010 (All in One) aangeschaft. De juiste software geïnstalleerd.

Scanprobleem: ik heb één computernaam maar mijn printer ziet er twee, namelijk (voorbeeld) NAAM-DESKTOP en SCANNEN NAAR NAAM-DESKTOP
De scanner herkend zelf waar het document ligt of in de ADF of op de glasplaat. NAAM-DESKTOP zou voldoende moeten zijn.

HP ook al gevraagd maar geen resultaat. JAMMER!

Is er iemand die ook zo'n printer heeft en dit probleem ook herkend of een ieder die mij kan helpen om die tweede naam daar weg te halen? Is voor mij erg verwarrend!

Met vriendelijke groet

A
 
Het lijkt mij beter om hier van af te blijven, zeker nu HP ook daar geen antwoord op eeft.
Toch is het wel eens goed om het uit te zoeken en een oplossing te fixen met een registerbackup achter de hand dat wel.

Maar eerst even uitzoeken waar deze namen in het register staan:
Let op: (Verander zelf NAAM-DESKTOP in de juiste benaming)

Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code:
:regfind
NAAM-DESKTOP
SCANNEN NAAR NAAM-DESKTOP
danger.png
Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Post de inhoud van dit bestand.
 
Het is een hele lange tekst en gaat alleen maar over SYMEN-DESKTOP

Op het eind staat: Searching for "SCANNEN NAAR SYMEN-DESKTOP"
No data found.

Zegt voldoende lijkt mij.

M.v.g. A
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Open een Opdrachtregel met administratorrechten.

Typ: wmic printer list brief > "%userprofile%\desktop\printers.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\printers.txt"

Er verschijnt dan een log geopend in Kladblok (welk is opgeslagen op je bureaublad).


Zie je de printers er nog steeds tussen staan, doe dan het volgende:
Combineer
windowstoetsr.png

Typ: printmanagement.msc.

Open de map Print Servers en klik op Printers
Klik daar op de printer welke je wilt verwijderen en klik op Verwijderen
Let op: Kans is wel dat je je printer opnieuw moet installeren, niet wetende nl. wat deze verwijdering veroorzaakt.
Windows-10-Remove-Printer-with-Printer-Management-MMC-_.png
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er iets fout gaat.
Voor alle duidelijkheid werk ik op PC met Windows 10 Home versie 1909 64 Bits besturing.

Printmanagement.msc kan niet worden gevonden

Ik heb een bijlage toegevoegd van het kladblok waar maar 1 printernaam op voorkomt.

Ook doe ik hier een foto zoals ik het op het display van de printer zie.

Ik snap het niet hoor!
 

Bijlagen

  • HelpMij 2.txt
    1,2 KB · Weergaven: 27
  • Display HP printer.jpg
    Display HP printer.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 48
  • Aantekening 2020-04-03 124813.jpg
    Aantekening 2020-04-03 124813.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 39
  • 2020-04-03.png
    2020-04-03.png
    8,1 KB · Weergaven: 29
Wat @dorado voorstelt kun jij niet uitvoeren, de Win 10 Home versie beschikt standaard niet over de zgn. Group Policy Editor.
Dat zit wel in de Pro versie maar die heb jij niet.
Je kunt deze wel toevoegen als je dit artikel volgt.

Overigens, wat jij op het scherm van de printer ziet betreft een functie: het scannen van een document naar een ingestelde map op de pc met de naam SYMEN_DESKTOP.
Wat er gebeurd als je op de 1e vermelding SYMEN_DESKTOP drukt is een raadsel, dat is in de handleiding ook niet terug te vinden..
 
Laatst bewerkt:
Wat @dorado voorstelt kun jij niet uitvoeren, de Win 10 Home versie beschikt standaard niet over de zgn. Group Policy Editor.
Dat zit wel in de Pro versie maar die heb jij niet.
Je kunt deze wel toevoegen als je dit artikel volgt.

Overigens, wat jij op het scherm van de printer ziet betreft een functie: het scannen van een document naar een ingestelde map op de pc met de naam SYMEN_DESKTOP.
Wat er gebeurd als je op de 1e vermelding SYMEN_DESKTOP drukt is een raadsel, dat is in de handleiding ook niet terug te vinden..


de 1e vermelding is juist de goede en alles omvattend t.o.v. de 2e namelijk: wanneer er een document in de ADF geplaatst word heb ik veel meer keuzes bijv. soort papier, pdf of pgn, jpeg of dubbelzijdig enz.
De 2e optie heeft alleen een glasplaat functie .

Ik heb uw artikel van Menno Schoone geopend en uitgevoerd. maar ook daar kan ik geen printmanagement.msc openen

M.v.g. A
 
Kun je een printscreen maken van instellingen, apparaten, printers en scanners?
 
Hierbij een printscreen van mijn apparaten. Zie bijlage
 

Bijlagen

  • 2020-04-03 (3).png
    2020-04-03 (3).png
    100,7 KB · Weergaven: 52
Ik denk dat er iets fout gaat.
Voor alle duidelijkheid werk ik op PC met Windows 10 Home versie 1909 64 Bits besturing.

Printmanagement.msc kan niet worden gevonden

Dat werkt dus idd niet in de Home versie: Wat printmanagement betreft: dit kan anders:
Combineer
windowstoetsr.png
-> typ: control printers
 
Laatst bewerkt:
Hier komt de screenshot
 

Bijlagen

  • 2020-03-14 (1).png
    2020-03-14 (1).png
    356,4 KB · Weergaven: 50
Dat SYMEN-DESKTOP is de naam van je systeem. laten we dat eens checken:

Open een Opdrachtregel met administratorrechten.


Typ: reg query "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion" /v RegisteredOwner > "%userprofile%\desktop\namesystem.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\namesystem.txt"


Er verschijnt dan een log geopend in Kladblok (welk is opgeslagen op je bureaublad).
 
Laatst bewerkt:
2 bijlagen toegevoegd.
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • HelpMij 3.jpg
    HelpMij 3.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 43
  • HelpMij 4.jpg
    HelpMij 4.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 32
  • HelpMij 5.txt
    113 bytes · Weergaven: 21
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik in het logje in reactie #5 kijk, zie ik geen dubbel voorkomende printer staan,

Eerlijk gezegd weet ik (op dit moment althans) niet hoe ik je verder zou kunnen helpen... Hopelijk iemand anders wel...
 
Klopt.

In ieder geval bedankt voor je hulp en de moeite die je er voor gedaan hebt. Het lijkt me niet een alle daags probleem. Ik ben heel nieuwsgierig als er nog iemand meld die ook zo'n HP OfficeJet Pro 9010 heeft. En of degene ook tegen dit probleem oploopt.

Bedankt!

M.v.g. A
 
Wellicht maakt de software van HP gewoon zelf een onderscheid v.w.b. uitgebreide en beperkte functies in de 2x dat je de naam ziet.
Desktop => uitgebreide functies
Scannen naar Desktop => beperkte functies omdat deze direct gerelateerd zijn aan specifiek de scan-functie en je de overige opties daarbij niet nodig, dan wel niet gebruiken kunt.
Dat zou een verklaring kunnen zijn maar het blijft vreemd dat zoiets in de documentatie niet terug te vinden is.
 
printmanagement.msc is gewoon > Afdrukbeheer. Typ afdrukbeheer in het zoekvak.

Op de printer zelf zit soms een toets en daar staat bij "Scannen naar" Dat kan dan alleen als dat ingesteld is op de computer. Kan zijn dat het daar mee te maken heeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan