Geluid via koptelefoon op ipad mini gaat niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

beatrix

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
152
Ik heb een ipad mini van 2012 die het nog heel goed doet.
Tot voor enkele dagen kon ik zonder problemen naar een programma op Uitzendinggemist
kijken met gebruik van mijn koptelefoon.
Nu ineens, hoor ik wel de muziek maar de stemmen komen niet door.
Zonder koptelefoon is alle geluid perfect.
De koptelefoon is in goede staat, gecheckt op andere apparaten.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen ?
Groeten, Beatrix
 
Ik snap het probleem niet helemaal; een koptelefoon doet het (hij geeft geluid) of niet (je hoort niks), maar er zit geen software in die muziek van stemmen scheidt. Daar heb je een karaoke programma voor nodig :). Wat ik wel eens heb gehad, (best wel vaak eigenlijk) is dat er een breuk in het plugje van de koptelefoon zat. Dan krijg je nog wel (wat) geluid, maar dat is dan heel beperkt en vaak maar over één oor. Een beetje rommelen aan het plugje kan dan het geluid tijdelijk weer 'herstellen', maar goed wordt het uiteraard nooit meer, alleen maar slechter. Kon je de koptelefoon dus weggooien. Van erre moei ben ik maar koptelefoons gaan gebruiken waarvan de kabel vervangen kon worden, dat scheelde een hoop poen. Al kwam de ergernis dus met enige regelmaat terug. Nu ben ik draadloos, en van alle gezeur af :D.
 
Het probleem moet hem zitten in de koptelefoonpoort van de ipad.
Vuiltje? Of wat anders ?
Vreemd inderdaad dat ik wil muziek hoor maar niet het stemgeluid.
Wat veranderen in de geluidsinstellingen ?
 
Hallo

Toestel al eens uit/ingeschakeld ???


Voor zo ver ik weet , is het printplaatje met koptel. aansluiting ingeplugd op het hoofdmotherboard ...

Slecht kontakt in deze connector (1 pinnetjeis genoeg) , kan volgens mij ook tot deze symptomen lijden ...

Deze connector eens in/uitpluggen zou kunnen helpen...

Jammerlijk genoeg moet het toestel hiervoor worden geopend , en deze zijn dichtgelijmd.

Iedereen met een beetje ervaring met herstellen apple tablets weet wat dit inhoudt ...

Zo ziet dit printje er uit :

https://www.benl.ebay.be/itm/OEM-iP...hash=item3d63659c6b:m:mSAAWKQOIAMJIcmv2cEN3xw


Peter
 
Laatst bewerkt:
Toestel al meerdere keren uitgeschakeld.
Ook 2 andere koptelefoons op ipad geprobeerd, zonder resultaat.
Probleem zal zijn in de connector.
Dan maar uitzendinggemist kijken met mijn mobieltje waarop de koptelefoons het wel doen.
Bedankt voor het meedenken,
Beatrix
 
Ik denk dat je gelijk hebt; ik heb zelf in het verleden een aantal iPods op die manier kunnen wegdragen (onder het zingen van enkele 'lofliederen' op de mechanische kwaliteit van Apple producten) omdat de koptelefoon connecter op dezelfde manier de geest had gegeven. In tegenstelling tot die iPods, kun je een iPad mini volgens mij nog wél met een draadloze koptelefoon gebruiken, dus dat is ook nog een overweging.
 
Hallo

"kun je een iPad mini volgens mij nog wél met een draadloze koptelefoon gebruiken" :thumb::thumb:

Het bluetooth gebeuren had ik nog niet bij stil gestaan...

Eentje om in het achterhoofd te houden.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan