Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Computer start eerst niet op, daarna brandlucht

Senior Member
    Vraag is niet opgelost

Computer start eerst niet op, daarna brandlucht

Hoi.
    Ik heb net met een perslucht spuitbus stof geblazen en opgezogen bij m'n pc. Stroomkabel was eruit en ook nog daarna startknop gedaan voor laatste zekerheid.

Maar hierna startte hij niet goed meer op. Begin normaal. Maar vanaf windowsscherm beeld ineens zwart.

Na 3 pogingen ben ik voor veilige modus gegaan. Dit werkte goed. Daarna opnieuw normaal gestart.

Een soort klik geluid en beeld viel weer weg.
    Daarna hoorde ik weer een paar keer klik geluid en heb ik de uit knop vastgehouden om hem helemaal uit te zetten.
    Maar nu rook ik ook ineens een brandlucht!!!

Wat kan ik het beste doen....?

EDIT:
    PC opengemaakt. Ik zie geen brandplekken en geur lijkt uit voeding te komen. Maarweet ik niet zeker
    Laatst aangepast door Nightshade : 25 maart 2020 om 17:59

Mega Honourable Senior Member VDK_P's avatar
    Hallo

"Ik heb net met een perslucht spuitbus stof geblazen en opgezogen bij m'n pc."

Ventilatoren op hol laten slaan ??? of heb je deze tegen gehouden ???

Opgezogen ... met stofzuiger ??? indien ja ... hopelijk een geaard toestel ...

En geen recent dubbel geisoleerd (ongeaard) toestel ... (statische electriciteit)

Voeding afkoppelen van motherboard en opstarten ... uitgangsspanningen controleren met multimeter.

http://powersupply33.com/atx-power-supply-pinout.html

Peter
    Laatst aangepast door VDK_P : 25 maart 2020 om 19:47
    Een computer maakt dat je minder moet raden maar dat heb je met een bikini ook.
    Als God de mens had geschapen om computers te gebruiken, had hij ons zestien vingers gegeven.
    Een computer kan in twee seconden zoveel fouten maken als twintig man in twintig jaar.

Senior Member
    Videokaart was doorgebrand .. ik denk door stof erin. Was te toevallig zo na het stof spuiten....
    Balen , maar nieuwe gekocht

4. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business