Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: Corona-bestrijding met een 3D printer

Senior Member
    Donateur
    DANIEL162's avatar
    Vraag is niet opgelost

Corona-bestrijding met een 3D printer

We moetende in ons kot blijven en dat zullen we geweten hebben.
    De verveling kan toeslaan.
    Een oproep aan de mensen die een D3 printer bezitten.
    Maak zelf Schone Bakkes | Spatmaskers tegen coronabesmetting.

https://schonebakkesdenhaag.nl/page/veelgestelde-vragen

Je kan dit ontwerp hier vinden. https://www.thingiverse.com/thing:4159366

Wij blijven gewoon thuis en geen grappen.

7. Hoe veilig is een spatmasker van Schone Bakkes?

Het eerste model van de Schone Bakkes spatmaskers zoals dat nu gebruikt gaat worden is NIET geschikt voor gebruik in ziekenhuizen. Gebruik het masker altijd in combinatie met een mondkapje.
    Mondkapjes worden niet gebruikt in Holland want deze helpen niet tegen virussen. Was liever uw handen met zeep en houdt meters afstand. Net als bij griep niet de vingers naar de slijmvliezen, zoals neus of ooghoeken, brengen. Geen plaatsen aanraken welke iedereen aanraakt.
    Laatst aangepast door puppie : 25 March 2020 om 16:57 Reden: bericht geschoond

Hoofdmoderator
    Verenigingslid
    puppie's avatar
    Afstand tot server
    ±93 km
    bericht aangepast en 1 bericht verwijderd.
    Let een beetje op de woorden dan houden we het gezellig.

Giga Senior
    Mondkapjes worden niet gebruikt in Holland want deze helpen niet tegen virussen.
    Dat is een foute redenering. Ben het eens dat virussen niet door een mondkapje worden tegengehouden. Echter sommige mensen praten met consumptie en in uitgeademde lucht zitten minuscule waterdeeltjes en daar is dus een mondkapje voor bedoeld.

Toen het in China in volle gang was en iedereen wist/kon weten dat het snel over de wereld zou verspreiden moest ik drie supermarkten vragen om desinfecterende gel te gaan gebruiken en nu doen ze of ze of ze er alles aan gedaan hebben.

Ga morgen boodschappen doen zal mij benieuwen. Wedden dat het een totale flop is. Tegenwoordig kan iedereen achter de kassa zitten, al die personen hebben totaal geen opleiding gehad. Let zelf maar eens op wat deze mensen doen als er pauzes bij het afrekenen vallen!

Giga Senior
    Verenigingslid
    SjonR's avatar
    Afstand tot server
    ±116 km
    laten we dit vooral een forum voor computervragen houden. Corona hoor ik al meer dan genoeg over buiten dit forum om.

Het is allemaal een beetje netter nu.

Bij binnenkomst van de supermarkt had ik mijn handen moeten wassen maar wist niet dat het verplicht was.

17 Miljoen bondscoaches werkloos!
    Gelukkig zijn ze allemaal weer aan de slag...
    ...als viroloog.

Echter sommige mensen praten met consumptie en in uitgeademde lucht zitten minuscule waterdeeltjes en daar is dus een mondkapje voor bedoeld.
    Inderdaad een voorbeeld kan je al merken, mensen die spreken en brullen voor hun computerscherm kunnen best ook zo n’n bescherming gebruiken.

Blaffen?

Het moet van twee kanten komen dus je hoeft geen masker en mondkapje op te hebben wanneer de ander afstand houd, zich netjes gedraagt en in de elleboog hoest of niest. Zelf heb ik sterk de verdenking dat virussen langer overleven in rokerige lucht en lucht die niet zuiver is. Druppels in lucht zijn snel afgekoeld en verdampt. Bij griep wordt het vooral opgelopen door direct of indirect handcontact en dan de hand naar de slijmvliezen brengen. Als iedereen een spatmasker en mondkap zou dragen dan geeft dat een verkeerd signaal. Er wordt door de medische wetenschap gezegd dat maskers alleen enigszins helpen wanneer die bij de neus goed afsluiten en maskers zijn al uit de handel gehaald omdat er geadverteerd werd dat ze tegen het virus zouden helpen. Helpmij.nl is een computer gerelateerd forum OK, dit is een antwoord op het presenteren van de mogelijkheid om een spatmasker tegen een virusuitbraak te 3D printen.

Ik heb trapleuningen schoongemaakt met ammoniak en dat kan je ook met aanraakschermen, toetsenborden en muizen nu wat vaker doen, vooral wanneer je die toestellen deelt. Ammoniak ontvet en verdampt snel.

Dat als iedereen een handje helpt met vooral geen hand geven.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren