• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform in een listbox op een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ton02

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2016
Berichten
18
Dag heren, dames

ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een manier om in een userform waarop een listbox heb staan omdat via een textbox te kunnen filteren.

dus als ik een letter intik in het textbox dat dan de overige namen zonder die letter of letters niet meer zichtbaar zijn
eigenlijke het zelfde als wat je heb op een werkblad bij tabelen met het filter kunt maar dan in het userform in een listbox.


Als je het programma opstart
dan op facturen maken klikken en dan bij factuur op adres invullen
dan komt er een nieuwe scherm tevoorschijn

en daar heb ik boven in een tekstbox staan en als ik daar dan ja ik tik dat dan alleen nog maar de nemen met ja te zien zijn.

Want deze zoekroutine wil ik ook gaan gebruiken in mijn artikellijst

Hopelijk kan mij iemand helpen.

ton
 

Bijlagen

  • ESU-Programma - 25-03-2020a.xlsm
    178,7 KB · Weergaven: 29
Waar zoek je dan zoal?

Code:
Public Sub Workbook_Open()

 Application.DisplayFullScreen = True
    ActiveWindow.DisplayHeadings = False
    Application.DisplayFormulaBar = False

If Not Range("gegevensblad!c15") = 0 Then
       Bestand$ = Range("VerzFac1")
      b_close = 1
     Workbooks(Bestand$).Close
 End If
  
  Worksheets("Voorblad").Select
End Sub

Code:
'beveiligen om niet met kruis rechtsboven af te sluiten

    Public Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

'Kijken of niet kruis is gebruikt
 If Not b_close = 1 Then
   MsgBox "Afsluiten met kruisje gaat niet! " & _
    vbNewLine & "Afsluiten kan alleen via de knop afsluiten", , "Verboden af te sluiten met kruis"
   Cancel = True
 End If
 
b_close = 0

End Sub

van dit soort code worden de meeste helpers niet zo blij. Lees dit eerst https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5 en maak een voorbeeldbestand.
 
Dynamic filter gebruiken in een userform in een listbox op een tabel

Dag iedereen

Ik heb een nieuwe bestand er bij gedaan
ik heb via Google lopen zoeken en via youtube maar ik krijg niet gevonden wat ik wil
dat is allemaal vullen van een listbox ik wil het tegen tegenovergestelde doen
ik wil minder keuzen krijgen in mij listbox

Dus ik krijg heel mijn tabel in mijn listbox en dan wil ik via een zoekvenster alleen nog maar die gene overhouden die daar aan voldoen.

Ik hoop dat het duidelijke is

Als er vragen zijn hoor ik het wel.
 

Bijlagen

  • Test1.xlsm
    94,9 KB · Weergaven: 18
Al het overbodige er maar even uitgehaald. Van jouw debiteurenlijst een tabel gemaakt en gebruik geen rowsource voor het vullen van een listbox. Dat kan je beter via code afhandelen.
 

Bijlagen

  • Test1 (1).xlsm
    82,4 KB · Weergaven: 36
Dynamic filter gebruiken in een userform in een listbox op een tabel

Nu ga ik het overbodige er weer in zetten en nu krijg fout meldingen. het eerste wat ik nu krijg is dat ik meerdere namen kan selecteren wat ik eerst niet had.
en ten tweede het zet de naam nu wel op mijn factuur. maar dan krijg ik een fout melding met de volgende fout. Fout -2147024809(80070057) tijdens uitvoering:
kan de eigenschap selected niet verkrijgen. Ongeldig argument.

Betekend dat ik het hele stuk er onder op nieuwe moet gaan maken?

zie bijlage waar ik het gegevens naar blad er weer in heb staan.
En normaal sluit ie dan het venster weer af als de gegevens op het factuurblad staan.
 

Bijlagen

  • Test1 (1).xlsm
    86,8 KB · Weergaven: 49
Iets -0 doen heeft over het algemeen niet zoveel nut. Het moet ook -1 zijn. Waarom gebruik je multiselect als je de waarden naar het zelfde bereik schrijft?

De vraag ging toch over het zoeken in een listbox dmv een textbox? En dat lijkt mij beantwoord. Al zie ik dat in jouw reactie niet terug.
 
Dynamic filter gebruiken in een userform in een listbox op een tabel

Dag VenA

Heel hartelijke bedank hiervoor dit is wat ik aan het zoeken was heb het nu ook bij mijn artikelen staan scheel een hoop zoek werk op ruim 1000 artikelen
Alleen heb ik een vraag ik krijg de prijzen en mijn artikelnummers nu wel in het zicht maar de als er moet staan 35,00 staat er nu maar 35 kan ik dat op een of andere manier aan passen
is alleen maar in het listbox venster op mijn factuur staan ze wel goed.

En bij mij debiteuren kan ik nu meerdere klanten aanvinken in de lijst had ik eerst niet toen de lijst in de rowsource had staan.

met vriendelijke groet ton
 
Dynamic filter gebruiken in een userform in een listbox op een tabel

Dag VenA

Ik had een instelling van mijn listbox MuliSelect verzet van single select naar multi select dus dat is ook weer opgelost
zit ik alleen nog met mijn 0 die ik niet zichtbaar heb nu in mijn listbox

Als nog hartelijke bedankt.
 
Je zal dan met een lusje door de listbox moeten lopen en met Format de notatie aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan