• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik van macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
361
Beste alle,

even een praktische vraag.

In mij programma wat ik heb gemaakt zijn een aantal steeds terugkomende berekeningen of bv aanpassingen in de layout.
Is het hierbij beter om steeds naar een andere macro te springen of beter om maar voor 1 macro alles in een routine te plaatsen?

Ik hoor graag van jullie.

thanks

Ronald
 
Beste,

Publiceer een voorbeeldbestand en omschrijf wat het resultaat zou moeten zijn. Zo krijg je sneller een antwoord.
 
Zonder het verder te kunnen zien zou ik zeggen, maak een module met de naam mLayout en plaats daar de betreffende routines in.
 
@ Edmoor,

thanks,
Je zegt dus eigenlijk dat je wel verschillende routines naar elkaar kan laten verwijzen.

Ik heb bv een routine die een heel jaar opbouwt en daarin verwijzing naar een routine die elke maand op zich van datum voorziet.
een andere routine vult dan de telling per maand in.

Oke,

groet en fijne avond

Ronald
 
Ik heb geen idee want we kunnen niet zien hoe je structuur is en om wat voor een type macro's het gaat.
Ik zei dus alleen dat het handig is om macro's voor een gelijksoortig doel bij elkaar in een logisch benoemde module te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Yeps.

dat doe k dus.

al denk ik wel dat er routines beter en sneller kunnen.
maar eerst dit weer draaiend hebben en dan verder.
Ik zal me zeker melden want jullie zijn vaak tot grote hulp

Groet
Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan