• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EEN unieke waarde overhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Berichten
717
Beste liefhebbers van dit forum,

Een waarschijnlijk simpele vraag, maar ik vind geen simpele oplossing:

Ik heb een tabel met ruim 120000 rijen. Daarin staan veel artikelen.
De eerste kolom bevat UNIEKE nummers, die bij elk artikel horen.
Sommige artikelen komen honderden keren voor in deze tabel, dus ook de unieke nummers.

De vraag is: Ik wil van ELK artikel een exemplaar overhouden.
Met de hand heb ik waarschijnlijk weken werk...
Dus de vraag is:

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld aan de hand van de unieke nummers (In kolom A) te selecteren en alles min 1 te wissen?
De klantgegevens die ik dan verlies zijn geen probleem, maar ik wil dus puur de ARTIKELEN overhouden.

Dit mag (moet waarschijnlijk) met VBA, geen probleem.

Wie kan mij een aanzetje geven?
 
Je zou bijvoorbeeld met een draaitabel de unieke gegevens in een lijst kunnen zetten (is eerder secondenwerk dan weken ;)) en vervolgens m.b.v. Vert.Zoeken de overige gegevens uit je brontabel er achter kunnen zetten. Dan heb je binnen een paar minuten een complete kopie van je oorspronkelijke tabel met alleen maar unieke artikelen. Die kun je dan vervolgens als basis gebruiken voor wat je verder wil doen.
 
Probeer het eens met een draaitabel of met een advanced filter
 
Of met optie "Dubbele waarden verwijderen" in menu gegevens?
 
Hartelijk dank allemaal.

Zo simpel, dat je veel te moeilijk gaat denken...Eerst de stekker controleren voordat je de spoel los soldeert...
En zelfs in deze tabel meet ong 4000 rijen ging dit supersnel...
 
Eerst de stekker controleren voordat je de spoel los soldeert...
Ik heb laatst in mijn muziekwinkel mijn nieuwe gitaar compleet laten demonteren voor een 'probleem', om er uiteindelijk achter te komen dat de batterij leeg was :). Iedereen maakt, kortom, wel eens een foutje :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan