• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag betreft werkende sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

genexxa

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
70
Hallo allen,

Ik heb een vraag over mijn sheet. Deze keer niet omdat het niet werkt maar de vraag of de code die ik gebruikt heb ook kleiner kan.
(Waarschijnlijk wel)
Zoals ik al aangaf werkt het wel maar de code is extreme groot en ben benieuwd of iemand deze kleiner kan maken.

In tabblad Week Menu staan 7 pull down om elke dag een keuze te maken welk gerecht er op welke dag gegeten gaat worden.
In tabblad producten komen dan de producten te staan die nodig zijn voor de gekozen gerechten waardoor er een boodschappenlijst ontstaat.
In VBA heb ik de code aangemaakt die aan de hand van de keuze die gemaakt wordt in tabblad Week menu, het tabblad producten filtert.

De code is een beetje lang dus post ik deze hier nu niet.
Zie bijlage voor mijn bestand.

Ben benieuwd wie de code kan verkleinen.
 

Bijlagen

  • Boodschappen.xlsm
    698,6 KB · Weergaven: 19
Alle code weghalen achter het blad 'Week Menu' en deze achter het blad 'Producten'

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 13).AutoFilter 11, IIf(Application.CountA(Sheets("Week Menu").Range("B3:B9")), "<>", "")
End Sub

Voor het leegmaken is dit voldoende.
Code:
Sub Clear()
  Range("B3:B9").ClearContents
End Sub
 
@VenA

Wow... ik wist niet dat het zo ook kon.
Thnx!!! kan ik weer wat van leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan