• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen rijen tonen met bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

HHD

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2016
Berichten
23
Goedemiddag,

In één van mijn Excel bestanden zit ik met een probleem. In de bijlage een voorbeeld van het tabblad waarin het probleem zich voordoet.

In mijn voorbeeld:
In Tabel 2 (cel V10), onder elkaar de regels willen tonen die in Tabel 1 een X bevatten in kolom Q, zonder dat hier lege regels tussen komen.
Het gaat er dus om dat regels 10 en 13 getoond worden in Tabel 2, maar de overige regels niet.

Hopelijk weten jullie raad.

Mvg,
Henri
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    19,1 KB · Weergaven: 23
Voor in W10 en afsluiten met control shift enter (matrix)

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Tabel1[1];KLEINSTE(ALS((Tabel1[17]="X");RIJ($1:$8));RIJ(A1)));"")

Ik weet niet precies wat je in die kolom wilt hebben
 
Ah een matrixformule volgens mij of niet (te bevestigen door ctrl + shift + enter).
Hij werk in het voorbeeldbestand, dus ik zal hem ombouwen naar het oorspronkelijke bestand. Kolom B wilde ik tonen in eerste instantie, maar ik begrijp het principe.
Ik laat z.s.m. weten of het gelukt is.

Bedankt alvast voor de input JVeer!
 
Inderdaad! Zorg wel dat het bereik in de formule altijd gelijk is aan elkaar.
Die in het rood hebben allemaal 8 rijen. Succes!
Code:
=ALS.FOUT(INDEX([COLOR="#FF0000"]Tabel1[1][/COLOR];KLEINSTE(ALS(([COLOR="#FF0000"]Tabel1[17][/COLOR]="X");RIJ([COLOR="#FF0000"]$1:$8[/COLOR]));RIJ(A1)));"")
 
Ok, dat gaat een probleem opleveren want Tabel1[1] en tabel1[17] hebben dan weliswaar altijd hetzelfde totaal aantal regels, echter kan het totaal aantal regels wel sterk veranderen.
De ene keer bestaat tabel1 namelijk uit 100 regels en een andere keer bestaat tabel1 uit 400 regels.

Kunnen we dit probleem omzeilen?
 
Gewoon het aantal rijen in de tabel opnemen in de formule.

Code:
=IFERROR(INDEX(Tabel1[1];SMALL(IF((Tabel1[17]="X");ROW(Tabel1[1])-9);ROW(A1)));"")

Als zou ik een draaitabel gebruiken.
 
VenA de eenvoud is briljant. Ik ga dit doorvoeren, het draaitabel verhaal bedoel ik. Dit is zo'n moment dat je denkt: "Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb".
Super bedankt allen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan