• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen vullen vanuit voorblad obv voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tourjabe

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2020
Berichten
6
Goedemiddag,
Ik zit met de volgende situatie, mogelijk heeft iemand hier een oplossing voor:
Hieronder zal ik het zo goed mogelijk proberen te verwoorden..

In Excel krijg ik data aangeleverd (input-file)
Hiermee wil ik op achterliggende werkbladen de cellen in laten vullen.

m.b.v. een macro, laat ik vanuit de input-file, Kolom A, nieuwe werkbladen (formulier) aanmaken voor zover kolom A gevuld is, met de waarde in kolom A van de betreffende cel als werkblad naam.

Bijv.: Cel A1 heeft als waarde "test1" dan heet het 1e werkblad "test1" en cel A2 heeft als waarde "probeer1" dan heet het 2e werkblad "probeer1", enz., enz..

Nu staan in de werkbladen (formulieren) cellen welke gevuld moeten worden met de waardes uit de input-file.
Diverse cellen op werkblad "test1" moeten gevuld worden met verschillende cellen uit de rij waar in kolom A "test1" staat.

bijv.: van het werkblad "test1" moet:
-cel B3 gevuld worden met de waarde afkomstig uit de input-file kolom H bij (rij) test1
-cel D4 gevuld worden met de waarde afkomstig uit de input-file kolom K bij (rij) test1

tegelijk moet in werkblad "probeer1":
-cel B3 gevuld worden met de waarde afkomstig uit de input-file kolom H bij (rij) probeer1
-cel D4 gevuld worden met de waarde afkomstig uit de input-file kolom K bij (rij) probeer1

ikzelf zit te denken om het te doen aan hand van voorwaarden.

Wanneer de naam van werkblad gelijk is aan waarde in kolom A van de input-file (deze rij selecteren) en cel B3 vulllen met waarde uit kolom H en cel D4 met de waarde uit kolom K.

-----------------------------

if sheetname = "value" in columnA row "x" > set row"x"
value B3 = value of worksheet input-file! H"x"
and
value D4 = value of worksheet inputfile! K"x"

------------------------------

ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft.


Dit alles doe ik met Excel office 365

alvast bedankt.:thumb:
 
Wat is het verschil tussen de tabjes 'test1' en 'probeer1'? Waar is het voorbeeldbestand?
 
verschil tabjes

Goedemiddag,
de formulieren in de tabjes zijn identiek, alleen dienen de formulieren gevuld te worden met gegevens uit de kolommen behorende bij de rij "test1" en "probeer1".

Het verschil tussen de tabjes "test1" en "probeer1" is dat deze formulieren gevuld moeten worden met waardes uit het inputblad.
hierdoor krijg ik 2 verschillende formulieren

Formulier "test1" wordt gevuld met waardes uit de kolommen waar in kolomA "test1" staat
en formulier "probeer1" gevuld met waardes uit de kolommen waar in kolomA "probeer1" staat.

ik ga proberen een voorbeeld file te maken, gezien de gegevens in het uiteindelijke bestand niet doorgegeven mogen worden.

alvast bedankt.
 
Voorbeeld bestand

Hierbij een voorbeeld bestand.
Ik heb het invullen van de velden nu met verwijzingen gedaan, maar dit wil ik dus graag in een Macro hebben staan.

alvast bedankt voor de reacties.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsm
    31,2 KB · Weergaven: 30
Zo?

Druk op de knop 'Verdeel'
 

Bijlagen

  • Map1 voor Tourjabe.xlsm
    33,2 KB · Weergaven: 27
werkt

Goedemiddag Haije,

dank voor de bewerking, dit lijkt voor zover te werken.
ik ga hem zo overzetten naar het originele bestand.

zag wel dat het aanmaken van de werkbladen nu niet lekker loopt. ga ik ook aan werken.

bedankt.
 
zag wel dat het aanmaken van de werkbladen nu niet lekker loopt.

daar heb ik niet aangezeten..
 
Gaat het zo allemaal niet wat beter? Waarbij een te lange naam of foute tekens ook nog wel te ondervangen zijn zonder een melding te krijgen.
 

Bijlagen

  • Map1 (1).xlsm
    34,4 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan