• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Periodiek bedrag plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
398
Hallo,

In bijgevoegd bestand staan onderhoudsjaren (2020-2038). In de A-kolom staat het bedrag aan onderhoud (gaat om schilderwerk).
Als er in B5 het getal 2 wordt ingetypt, betekent dit dat er om de 2 jaar onderhoud gepleegd moet worden.
Dat bedrag wat nu op A5 staat moet dan verschijnen in 2022, 2024, 2026 enz.
Als er het getal 6 staat moet het bedrag van A5 verschijnen in 2026, 2032 en 2038

Zelfde voor A6 en A7.

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat zodra je het getal van de cyclus verandert (B5 t/m B7) er automatisch in de bijbehorende jaren het bedrag verschijnt?
Zit al te denken aan enorme geneste ALS-fucnties, maar ik kom er niet uit...

Wie wil helpen?:d

gr.
Jos
 

Bijlagen

  • volgjaar.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 15
zoiets
 

Bijlagen

  • volgjaar.xlsx
    15,8 KB · Weergaven: 18
Beste Cow18,

Dit is exact wat ik bedoel !!:d:d:d

Begrijp weinig van de functie rest, maar zal zoiiets zijn van: als er een rest is moet de cel leegblijven en anders het bedrag tonen.

Enorm bedankt.

Jos
 
inderdaad, als jaartal-2020 een veelvoud van je interval is, dus rest 0 bij een deling, dan is het tijd voor periodiek onderhoud, anders niets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan