• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriks1964

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2014
Berichten
20
Dag,

In het bijgevoegde bestand kun je uit de dropdown list bij C24 kiezen. Bij D24 maak je op basis van C24 de keuze. Nu heeft iemand C24 gewijzigd waardoor er een verkeerde keuze staat in D24. Hoe kan ik D24 een kleurtje geven (met voorwaardelijke opmaak) als er een verkeerde combi ontstaat. Zie bijlage
 

Bijlagen

  • forum-bestand.xlsx
    26,4 KB · Weergaven: 25
Beetje cryptisch opgescheven. Wat is een verkeerde combi? Kleine toelichting kan voortaan geen kwaad denk ik. Ik heb het nu uitgevogeld: activiteit die met 3 begint kan niet bij work package 2 horen. Dan wil je een kleurtje.

C24 en D24 zijn leeg in je voorbeeld, daar betreft het C5 en D5. Gebruik voor D5 als VO-conditie bijv.
Code:
=LINKS(D5;1)<>DEEL(C5;3;1)
Edit: Klopt het dat bij WP1 geen activiteiten horen? Heb voorbeeldje bijgevoegd, hierin heb ik bovenstaande conditie uitgebreid om hiermee rekening te houden. Zo nee, kun je het weer weghalen. Ik heb de gegevensvalidatie in kolom B ook "dynamisch" gemaakt, zodat alle witregels niet in de keuzelijst komen.
 

Bijlagen

  • forum-bestand (AC).xlsx
    26,3 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Dank voor de hulp. Het is weer gelukt, ik kon gisteren blijkbaar niet meer helder denken excel overdosis ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan