records optellen in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

walberts

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2012
Berichten
8
Ik ben bezig met het maken van een formulier, maar ik wil het aantal records weergeven op het formulier, Het navigatie blok wordt niet meer weergegeven.
Ik weet dat ik in de procedure met-1 moet gaan werken, maar verder weet ik het niet. Wie kan mij helpen, ik heb zoiets in het verleden wel een op dit forum gezien.
walberts
 
Je kunt een procedure maken bij de gebeurtenis <Bij aanwijzen> die op basis van de eigenschap RecordCount van een RecordsetClone het aantal records telt. Of je gebruikt de functie DCount op je tabel in een tekstveld.
 
records optelen

Geachte heer, ik ben blij dat u zo snel reageert. Maar ik begrijp niet hoe ik u oplossing moet maken.
 
Ik ga er even vanuit dat je formulier op een tabel (of query) is gebaseerd. Maak dan een tekstveld op je formulier waar je het totaal wil hebben, en maak bij de eigenschap <Besturingselementbron> via de knop met de 3 puntjes een formule aan. Iets als: =DCount(“ ID”;”tabelnaam”). Die formule geeft je het aantal records als je het formulier opent.Gebruik je het formulier ook om records te muteren/toevoegen/toevoegen/verwijderen, dan moet je dat tekstvak elke keer bijwerken. Dat kan dan met de gebeurtenis <Bij aanwijzen>.
 
records optelen

Ik bedank u voor de oplossing, maar ik ga mij eerst maar verdienden in VBA.
Ik zal dit wezenlijk onder de knie moeten krijgen voor ik dit goed kan oplossen.:d
 
Je mag het van mij best met VBA oplossen, maar het hoeft dus niet :). Misschien moet je even een voorbeeldje posten.
 
record optellen

Geachte heer, ik zal de database opzet die nog in het begin is als bijlage meesturen.
Het gaat op knop 21 of het tekstvak. Het maakt niet uit welke de optelling weergeeft.
Het is geen veld dat in de tabel staat.

Bij het proberen van de database mee te sturen krijg ik de mededeling foutief bestaands deel.
 
Als je een Access bestand wil meesturen kan je het best eerst zippen.
Met Vriendelijke Groeten
 
record optellen

Geachte heer, bedankt voor uw suggestie. en ik hoop dat het me nu wel lukt.
Wat ik probeer het lukt mij niet, ik krijg elke keer ongeldig bestand.
Ik weet niet wat ik fout doe.
 
Wat doe je precies? Om te beginnen: maak de db zo klein mogelijk door hem eerst te comprimeren (met <Comprimeren en herstellen>). Daarna vanuit de Verkenner met rechtsklikken de optie <Kopiëren naar>, <Gezipte map> kiezen. En dat bestand kun je dan doorgaans probleemloos uploaden.
 
Ik hoop dat het nu gelukt is.
 

Bijlagen

  • Database2_2.zip
    180 bytes · Weergaven: 39
Weet je zeker dat de db er correct in zit? het bestand is maar 22kb groot, en dat is bij mij een leeg bestand.
 
records optelen

Geachte heer, ik heb het opnieuw gedaan en nu met winzip.
Ik hoop dat dit beter is gegaan.
 

Bijlagen

  • Database2.zip
    27,5 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan