• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren als ik tabblad verlaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
595
Hallo forum leden
ik heb nog een vraag
ik wil graag het tabblad admin vanaf rij 4 automatisch sorteren op kolom F bij het verlaten van dit tabblad
is dit mogelijk en hoe doe ik dit ( ik kan in het bestand geen macro aan een knop hangen )
bvd ronnie
 
zet de sorteeractie in het Worksheet_Deactivate event

Code:
Private Sub Worksheet_Deactivate()

End Sub
 
Hallo SjonR
bedankt voor de reactie
bedoel je dat ik de macro moet opnemen en dan daar tussen moet plaatsen
groetjes
 
Waarom kan je geen macro aan een knop hangen?
 
Dan kan je sowieso geen macro's gebruiken en dus ook niks instellen dat wordt gedaan als je een tabblad verlaat.
 
Een code gaat wel lukken maar de knop niet kan het lint niet aanpassen voor ontwikelaar
 
De Ontwikkelaarstab niet toestaan en Macro's wel?
Rare manier van beveiliging.

Maar dan moet je de sorteer opdracht inderdaad opnemen en achter het betreffende blad plaatsen in het Deactivate event, zoals SjonR liet zien.
 
In plaats van een knop op de Ontwikkelaarstab kan je toch ook een vorm invoegen en daar de macro aanhangen?

En hoe neem je de macro op dan?
 
Goeie vraag van SjonR.
Wellicht via deze knop?

Macro opnemen.JPG
 
Als je er een macro invoegt, wordt het verplicht een ".xlsm" of ."xlsb" bestand. En ik ben bang dat de werkgever macro's überhaupt niet toestaat. Bovendien moeten dan de koppelingen in
alle andere bestanden die eventueel naar dit bestand verwijzen, aangepast worden naar die nieuwe extensie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan