Raar probleem Acer Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannes57

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2016
Berichten
173
Hallo Allemaal,

Sinds van ochtend heb ik raar probleem met de laptop. Alle wat wit is, is nu heel licht blauw. Dit lijken wel hele kleine vierkantjes. Ook als ik een webpagina open, is wat wit is, deze kleur. Soms wel, soms niet. Plaatjes kun je gewoon zien.

Heb ook live getest met Mint19,1. Zelfde probleem.

Laptop: Acer Aspire 7551.
Windows 10 Pro 1903

wat kan het zijn? Grafische kaart? HD kapot.....

Gr. Han
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    121,7 KB · Weergaven: 55
Wat zou die foto moeten laten zien?

Machine is stofvrij binnenin?
Zit een AMD videokaart in en die willen wel eens warm worden en dat samen met een AMD CPU verhoogt de kans op problemen.
 
LP, bedankt. Kan ik hem los schroeven en schoon spuiten?
Hij lijkt nu weer redelijk normaal......
Han
 
Hallo

Mits je deze vraag hier moet stellen , vermoed ik dat je niet veel ervaring bezit , en dat deze laptop nog nooit zuiver is gemaakt ...


Demonteren zonder ervaring is in dergelijk geval op z'n minst risicovol ...

Thermisch geleidende pasta is hier zo goed als zeker versteend , wat demonteren niet evident zal maken ...

Dergelijke laptop's kun je dan volgens mij beter "proberen" zuiver te maken zonder te demonteren...

Hoe , is op deze site reeds ettelijke keren gepost.

Hier b.v.b. :

https://www.helpmij.nl/forum/showth...l-hard?highlight=laptop+zuiver+stofvrij+maken


Of deze laptop al deze moeite nog waard is , is iets dat je zelf moet beslissen ...

Zo goed als zeker is er reeds schade aan dit toestel ... defekte soldeerverbindingen motherboard/g.p.u. , popcorning g.p.u. ???

Zuiver/stofvrij maken zou misschien de t° net die paar kritieke graden kunnen doen dalen om deze terug "normaal" te doen werken.

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen --> hou de t° in de gaten , en maak toestellen op regelmatige basis zuiver/stofvrij.

Hopelijk heb jij ,of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...

Peter
 
Iedereen bedankt. Ik breng hem weg naar een adres waar ik vaker kom voor andere PC pullen,oa HD, USB sticks etc. Hij repareert ook.


Han
 
Ok, lang mijn mannetje geweest. Grafische kaart gaat langzaam kapot.

Han
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan