GtkAda Linux Downloaden gaat fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik beb bezig voor het eerst GtkAda voor Linux 64bits te downloaden daarbij krijg ik de volgende foutmelding:
<Error>
<Code>AccessDenied</Code>
<Message>Request has expired</Message>
<Expires>2020-03-09T14:32:10Z</Expires>
<ServerTime>2020-03-29T12:37:45Z</ServerTime>
<RequestId>F20E1DA646E4E86F</RequestId>
<HostId>
sl4N8INhbeXvTR/Ex8Xb/4pvWYmvFiluJTW3Fr0OVQeYknFaVwulI0O/8lpup8+D7sFSXpCNXHI=
</HostId>
</Error>

Als ik dezelfde file op een Windows machine download gaat het wel goed. Wat doe ik fout??
 
Zet de download link hier eens neer....
Als ik op Adacore via hun download sectie een groot 64 bits bestand pak
gnat-community....linux.bin 492.7MB van 18 mei 2019
....dat werkt probleemloos onder Debian clones...
 
Op de betreffende pagina van Adacore staat zowel een download link voor de ontwikkelomgeving GPS als voor Gtkada. De eerste (GPS) gaat goed als ik daarop klik om te downloaden. De laatste levert die foutmelding op.
Ik klik binnen de standaard de Adacore site. Overigens gebruik ik Ubuntu, Gezien het formaat heb je de andere gedownload.
 
Laatst bewerkt:
3x is scheepsrecht.... :cool:
 
Klik op more packages, daar staat onderaan de link voor Gtkada, wanneer je gekozen hebt voor 86- 64 bit linux.

de link die daarstaat is:

gtkada-community-2019-20190523-x86_64-linux-bin.tar.gz
SHA-1: 16f677c9a81a8cea7f9716213386a53b51c4643a
 
Laatst bewerkt:
Antwoord aan femke98. Ik wil heel eenvoudig de linux versie van GtkAda gebruiken en dat kan op deze pagina downloaden, ik weet niet waar anders. Op die manier kan ik een programma zowel op Windows als op Linux draaien en aangezien Ada in principe zelf operating systeem onafhankelijk zou moeten zijn moeten de onderliggende lagen dat dus opvangen.
 
3x is scheepsrecht.... :cool:

nu 4x :p

Antwoord aan femke98. Ik wil heel eenvoudig de linux versie van GtkAda gebruiken en dat kan op deze pagina downloaden, ik weet niet waar anders. Op die manier kan ik een programma zowel op Windows als op Linux draaien en aangezien Ada in principe zelf operating systeem onafhankelijk zou moeten zijn moeten de onderliggende lagen dat dus opvangen.

Ik ken het zelf niet hoor, heb ik ook nog nooit over gehoord. Ik kan je daar verder niet mee helpen. Ik vraag mij alleen af waarom je een programma zowel op Win als op Linux zou willen draaien.

Heb hier nog een link http://www.tucows.com/preview/7944/GTKAda
 
Laatst bewerkt:
5x is echt scheepsrecht....
tongue.gif


Resultaat: Onder een kloon van Debian Anti-X kreeg ik dezelfde fout melding...
Maar onder Debian Buster kreeg ik zowel met normal downloaden als met wget in terminal mode de downloads voor elkaar.

Toch nog even een 3e Linux getest.... MX-Linux 19.2... (afgeleid van Debian Buster, maar lichter, haalt zijn update uit de Buster archieven..).
Download werkte ook.

Heb geen sluitende verklaring.
Bij de 1e Linux versie.... heb ik het downloaden nog een keer geprobeerd: schijf ruimte te kort... dat kreeg ik de 1e keer niet te lezen, maar wellicht zat ie er tegen aan?
Zou het kunnen dat jij daar ook last van hebt... immers de andere werken wel.

PS: Ik kon ze zo snel testen omdat ik toevallig net met ze bezig ben in Virtuele Machines om ze te vergelijken voor de server update.


roots-download.JPGroots-download2.JPG
De wget optie doe je zo:
Open een terminal en type daar in:
Code:
wget https://community.download.adacore.com/v1/16f677c9a81a8cea7f9716213386a53b51c4643a?filename=gtkada-community-2019-20190523-x86_64-linux-bin.tar.gz
Dus ga in de terminal naar de download map via cd acties en dan voer je de code uit. Het bestand komt in de map waarin je de code nl uitvoert.... dan kun je met extra code weer aanpassen... maar voor 1x is dit sneller....
 
Laatst bewerkt:
Edit mod: Verplaatst naar de juiste sectie.
 
Aan dorado,

Welke sectie is dat?
Dit leek mij de meest logische sectie

Aan route99,

Bedankt voor de hulp

Aan Femke98,

Ik wil er zeker van zijn dat een programma dat ik op het ene systeem geschreven op het andere operating systeem ook werkt. Ik weet dat dat met Ada geen probleem zou moeten zijn, maar Of dat met Gtkada en de onderliggende Gtk routines ook zo is vooral omdat ik de indruk heb dat de ontwikkeling voor de verschillende operating systemen niet gelijk op lijkt te lopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan route99,
Bedankt voor de hulp
Graag gedaan... maar was het niet ff simpeler geweest om het bestand onder Windows op een usb stick te zetten en die in Linux er weer af te halen? Qua rechten mag dat geen probleem zijn en anders pas je ze als root aan....
En als er een usb stick blok beleid is... dan upload ik in probleem gevallen zo een bestand toch even naar Wetranfser.... en mail dat me zelf of naar een temp mail adres op de Linux pc me toe.
Temp mail adres: http://guerrillamail.com/nl/ wel alles meteen afhandelen.... de life time van zulke tools is maar 15-30 min vaak...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan