Snelkoppeling toewijzen aan Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
308
Op het bureaublad van mijn werklaptop staan een aantal snelkoppelingen naar interne sites en web-databases. Ze kunnen volgens onze IT alleen gegarandeerd foutloos geopend worden met Internet Explorer (veel toepassingen zijn immers ook al een dagje ouder).
De enige manier die ik momenteel vind, is Internet Explorer als standaard webbrowser kiezen.

Maar dat is dan niet fijn als je bvb. een mail met een link krijgt. Dan zou ik die in Chrome willen openen.

Kan ik nu Chrome instellen als standaardbrowser en in de snelkoppelingen naar bovenstaande de aanduiding maken dat deze moet geopend worden in Internet Explorer ?
 
Je kunt toch ook met je re-muisknop erop klikken en dan kiezen voor openen met....
Vervolgens kies je voor Kies een andere app en dan blader je naar I.E.....
 
Hey Scrapheap,

Op het bureaublad zou dat nog gaan, ook al is het geen handige flow.

Maar even gekeken. Als die link in een mail toe komt, heb je die functionaliteit 'openen met' niet. Dan is het gewoon 'openen'.
Je kan daar wel 'hyperlink kopiëren' en vervolgens in adresbalk van IE plakken, maar da's nog een minder handige flow.
 
Snelkoppeling > Eigenschappen > Doel > "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" https://helpmij.nl/forum/index.php

of

maak een koppeling naar IE in de map SendTo met naam Open met IE
Doel: "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"

Vervolgens bij link > RMK > Kopiëren naar en > Open met IE

Normale locatie map SendTo:
"C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo"
 
Laatst bewerkt:
Raar, op mijn eigen PC heb ik wel Snelkoppeling > Eigenschappen > Doel >
Maar niet op de werklaptop. Misschien omdat ik daar geen Administrator Machtigingen heb ?
Of heeft Internet Explorer als standaard browser op werklaptop en Chrome op eigen PC er iets mee te maken ?
Beiden zijn Windows 10.
 
Probeer een snelkoppeling te maken in een andere map. In die map heb je mogelijk wel rechten.

IE en Chrome hebben niets met de snelkoppeling te maken.

Kan ook zijn dat die link gemaakt is van het exe.bestand van IE dus > Snelkoppeling maken op bureaublad en dan onder Eigenscahppen aanpassen.

Ga dus op het exe-bestand iexplore(.exe) staan > RMK > Snelkoppeling maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan