Scannen naar E-mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

A1MATHIEU

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
94
Beste Lezers
Ik heb een probleem met het scannen, met de printer, naar E-mail.
Ik heb een HP Photosmart 7520 printer en het heeft in het verleden altijd goed gewerkt, maar de laatste weken lukt het niet meer. Ik krijg altijd de melding : Kan geen verbinding maken met de webdiensten.
Wat zou dat kunnen zijn. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen.
De software van de 7520 heb ik al eens opnieuw gedownload maar dat maakt geen verschil.
Gaarne uw reactie,

Mathieu.
 
Scan je naar een webdienst dan of naar een lokaal email-programma..?
 
Scannen naar E-mail

Ik scan naar een E-mail adres en dat werkte voorheen goed.

Mathieu
 
Ik scan naar een E-mail adres en dat werkte voorheen goed.
Sorry, maar dat was de vraag niet...
Uiteraard scan je naar een emailadres, dat staat ook in je vraagstelling en dat is ook de functie die je gebruikt.
Waar het om gaat is of je scant naar een emailadres dat is ingesteld binnen een email-programma op je pc of naar bijv. Gmail of Outlook via webmail ( webdienst dus ) :rolleyes:
 
Scannen naar E-mail

Hallo Scraphead

In de printer staan een aantal E-mail adressen die ik destijds ingevoerd heb en naar één van die adressen daar mail ik naar.
Ik kon dus scannen met de printer zonder dat de computer aan stond.
Het probleem is echter dat hij geen verbinding maakt met de webdienst. (maar wat de webdienst is, weet ik niet)
Ik heb ook gemerkt dat de printer geen nieuwe updates binnen haalt want als hij aangeeft dat er apps met updates zijn dan blijft hij eindeloos proberen maar uiteindelijk stopt hij ermee en zegt: probeer het later. Maar dat lukt ook niet.
Alle kabels zitten nog als voorheen. Een voedingskabel en een kabel naar de computer, omdat ik van de computer uit ook kan printen.

Dus dit is de stand van zaken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik verder een leek ben op printer gebied.

Mathieu.
 
Je kunt dan in de printer toch wel zien om welk emailadres het gaat...?
Is dat @gmail.com, @hotmail.com, 2outlook.com of @emailadres van je provider of eigendomein.xx ??

Een voedingskabel en een kabel naar de computer, omdat ik van de computer uit ook kan printen.
Heeft deze printer dan wel een internetverbinding..?
Zoja, is dat een kabel of WiFi verbinding..?
Zo niet, dan kan hij dus ook geen updates ophalen want dat kan niet via een usb-kabel...
 
Scannen naar E-mail

Waar ik naartoe mailde was o.a. naar gmail.com en svfilatelie.nl.
Als ik verder kijk op het schermpje van de printer dan zie ik dat de ePrints (en dat zijn de scans die ik verzend met de printer) gebeurt met webdiensten.
Mijn computer heeft een internet verbinding maar mijn printer volgens mij een WiFi verbinding, maar u overvraagt mij een beetje.
 
Scannen naar E-mail

Beste Lezers

Mijn dank voor uw reacties. Ik ben een tijd bezig geweest met van alles uitproberen en het is uiteindelijk gelukt.
Ik heb bij HP een nieuwe code voor ePrints moeten aanvragen en toen ik die ingevoerd had werkte alles weer.
Dus het probleem is opgelost.
Mathieu
 
De printer heeft uitsluitend een WiFi verbinding met uw lokale netwerk, er is geen aansluitmogelijkheid voor een netwerkkabel.
Overigens is de installatie-procedure voor gebruik met de usb aansluiting van de printer niet hetzelfde als voor gebruik van de printer als netwerkprinter ( dus als gedeelde printer binnen het lokale netwerk ).

Het is voor mij dus ook een raadsel hoe u die printer geïnstalleerd hebt....?

In geval van gebruik met de usb kabel mag de printer niet aangesloten zijn aan de computer als u de software installeert.
Deze mag pas worden aangesloten als de installatie-software dat aangeeft !

Als deze printer gebruikt moet worden als netwerkprinter verbindt u deze eerst met uw lokale netwerk en daarna start u pas de installatie-software.
Tijdens de installatie kiest u voor netwerkprinter en volg de aanwijzingen.
Ook is het van belang dat u de volledige installatie-software download bij HP en niet alleen het stuurprogramma want dat kan tot gevolg hebben dat bijv. het scannen niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan