Facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voske123

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Berichten
26
Ik heb een bedrijfspagina op Facebook voor mijn winkel, van waaruit een ander bedrijf uit Deventer van alles kopieert. Zij dragen dezelfde naam omdat ze in dezelfde franchiseformule zitten.
Aangezien ik gewoon voor veel flyers en dergelijke betaal, en de onderlinge verhoudingen niet al te best zijn, irriteer ik me hier behoorlijk aan. Ik heb al hun accounts (ook familie enzo) geblokkeerd, maar ik zie bij de statistieken nog steeds 2 personen uit Deventer die de pagina volgen. Alleen ik kan vanuit die statistieken niet verder klikken.
Weet iemand of er een manier is hoe ik erachter kan komen wie deze 2 personen zijn, zodat ik ook deze kan blokkeren?
Ik ben al vanaf het moment van opening van hun winkel, alle personen 1 voor 1 af gegaan om te kijken of ze uit Deventer kwamen maar ik vond niets. Vraag is ook, wat laten de statistieken zien,want mensen kunnen hun woonplaats verborgen houden. Staan ze er dan wel bij of niet?

Alvast dank voor de hulp.
 
Kan je in plaats van de speurhond uit te hangen (wat wil je ermee bereiken?) niet gewoon een formele brief opstellen over auteursrechtschending? Of zijn er binnen de franchine bepaalde regelingen? Wat zegt het hoofdkantoor?
 
Wat ik ermee wil bereiken lijkt me duidelijk en helaas bezit ik geen auteursrechten aangezien ik niet de franchisegever ben. heb links en rechts al geïnformeerd, maar ik kan er weinig aan doen.
Ik was vroeger franchisegever en heb dat gedeelte verkocht. Ik kan me verder vrij bewegen onder dezelfde naam, alleen heb verder weinig rechten. Een blokkade is dus het enige dat werkt mijn inziens.
 
Spijtig, maar uit post #3 leid ik toch af dat je géén rechten kan doen gelden op die inhoud (niet meer) en dat je dus geen poot hebt om op te staan.
Je zal je toch tot de franchisegever van nu moeten wenden en hopen op hun goodwill. Of schiet je dan eerder in eigen voet ?
 
Bedankt voor je antwoord.

Ik doelde er ook niet op dat ik rechten had in deze. Mijn insteek is om deze mensen te blokkeren voor mijn pagina. Dat heb ik dus zoveel mogelijk gedaan, maar ik zie nog 2 mensen uit desbetreffende woonplaats die de pagina leuk vinden. Ik akn vanuit daar alleen niet doorklikken naar wie dat zijn. En het lukt me dus ook niet om er achter te komen wie dat zijn. Als ik dat weet kan ik ze blokkeren en kunnen ze niets mee kopiëren. Dat is mijn insteek.
 
Als je geen rechten hebt op de inhoud van de pagina, kan je ook anderen niet blokkeren : lijkt me de logica zelve.
 
Als je geen rechten hebt op de inhoud van de pagina, kan je ook anderen niet blokkeren : lijkt me de logica zelve.

de ts schrijft:
Mijn insteek is om deze mensen te blokkeren voor mijn pagina. Dat heb ik dus zoveel mogelijk gedaan, maar ik zie nog 2 mensen
Dus hij heeft wel degelijk mensen kunnen blokkeren dus heeft hij daar de rechten voor.
 
maar ook :

"Ik was vroeger franchisegever en heb dat gedeelte verkocht."
 
ja, maar dat gaat niet over de fb pagina lijkt me.

Want:
Ik heb een bedrijfspagina op Facebook voor mijn winkel

Dus hoe het ook zij, het is ingewikkeld ;)
 
@voske123 Als ik het goed snap heb je een Facebookpagina onder een naam van een winkel die je zelf nog openhoudt. Maar eigenlijk heb je de naam verkocht en nu ben je boos dat de koper inhoud van je huidige pagina kopieert...
Je snapt toch ook wel dat je hier zelf in de fout bent gegaan : wat je verkoopt mag je niet meer gebruiken - je komt er m.i. nog goedkoop vanaf als ze enkel copiëren van jou, ze zouden je ook kunnen verplichten die pagina te verwijderen...

Waarom niet gewoon je eigen naam wijzigen, na verkoop...
En het is natuurlijk altijd zo : wat je op Facebook zet is publiek - rechten of voorbehoud voor wat je te grabbel gooit zijn natuurlijk een utopie.
 
Ik snap niet zo goed dat je een punt maakt van heel het verhaal er om heen.
Mijn vraag heeft niets met rechten te maken, ik vraag gewoon hoe ik 2 mensen die uit Deventer komen kan blokkeren als ik niet weet hoe ze heten. That's all.

Dat er geen rechten zijn na verkoop weet ik.
Ik heb het overigens niet aan hen verkocht, zij zijn franchisenemer.
 
Mijn vraag heeft niets met rechten te maken, ik vraag gewoon hoe ik 2 mensen die uit Deventer komen kan blokkeren als ik niet weet hoe ze heten. That's all.
als je de naam niet weet kan je ze ook niet blokkeren. Thats all.
 
een heel fijn watermerk als achtergrond, dwars door je flyer laten lopen en beneden de flyer een copyright, is dat geen oplossing ?
Je drukker kan dat zo in enkele tellen toevoegen en die post je op FB.

Wordt er alsnog gekopieerd, dan weet je in elk geval al dat het niet via FB gaat, maar een ingescande flyer.
Dan kan je je daarop concentreren.
 
een heel fijn watermerk als achtergrond, dwars door je flyer laten lopen en beneden de flyer een copyright, is dat geen oplossing ?
Je drukker kan dat zo in enkele tellen toevoegen en die post je op FB.

Wordt er alsnog gekopieerd, dan weet je in elk geval al dat het niet via FB gaat, maar een ingescande flyer.
Dan kan je je daarop concentreren.

Thanx voor de tip. We doen nu al groot de plaatsnamen erdoor maar zelfs daar is al een keer misbruik van gemaakt. Dat zag er ook echt niet uit.
 
Nee? je kan er dus niet achter komen (omdat ik kan zien dat ik 2 volgers heb uit Deventer) wie dat zijn en ze dan alsnog blokkeren?

nee. Als ik iemand op straat zie lopen dan weet ik zijn naam ook niet en kan ik hem niet toewijzen op FB (als ik dat zou willen).
Hetzelfde geldt andersom, als je de naam niet weet kan je niet blokkeren.

Of je moet iedereen in Deventer gaan bellen en vragen of ze je volgen. :p
 
nee. Als ik iemand op straat zie lopen dan weet ik zijn naam ook niet en kan ik hem niet toewijzen op FB (als ik dat zou willen).
Hetzelfde geldt andersom, als je de naam niet weet kan je niet blokkeren.

Of je moet iedereen in Deventer gaan bellen en vragen of ze je volgen. :p

Sorry maar wat een vergelijking.....
Je kan bij je statistieken gewoon zien op plaatsnaam hoeveel volgers er uit een plaats komen. Het zou niet geheel onlogisch zijn als je dus op de één of andere manier verder kan kijken en kunt zien welke volgers uit een bepaalde plaats komen.
 
Je vraagt het toch of het kan? Ik zeg dat het niet kan. Zolang je de namen niet weet, kan je niet.

Dan moet je de vraag niet stellen of erbij zeggen dat je graag het antwoord wilt dat het kan.

Weet je, zolang jij het moeilijk blijft houden (en zolang we niet weten of die pagina echt vna jou is, terwijl je iets verkocht heb) help ik niet meer. Je wilt toch een antwoord wat je niet krijgt (van mij).
 
Je vraagt het toch of het kan? Ik zeg dat het niet kan. Zolang je de namen niet weet, kan je niet.

Dan moet je de vraag niet stellen of erbij zeggen dat je graag het antwoord wilt dat het kan.

Weet je, zolang jij het moeilijk blijft houden (en zolang we niet weten of die pagina echt vna jou is, terwijl je iets verkocht heb) help ik niet meer. Je wilt toch een antwoord wat je niet krijgt (van mij).

Haha nu wordt het echt vaag, en grappig tegelijk. Je zal wel niet goed geslapen hebben ofzo.... de laatste week, dus ik vind het fijn als je geen antwoord meer geeft.
Ik stel gewoon een vrij simpele vraag. Prima dat het niet kan maar ik krijg zo'n vage vergelijking, geen touw aan vast te knopen. Ik geef nog even aan dat het niet geheel onlogisch zou zijn als het wel zou kunnen vanwege de stats, en dan krijg ik dit.

Heel aparte manier van communiceren heb je.

Ik weet in ieder geval genoeg. Bedankt voor de mensen die wel gewoon konden reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan