Accu s'avonds vol, s'morgens leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Vorige week een Acer Swift SF314-41 aangeschaft. Als ik s"avonds afsluit met een volledig opgeladen accu, is de accu s"morgens leeg! Ik zal wel iets verkeerd hebben ingesteld of zo, maar ik kom er maar niet achter wat. Ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen.
Mvrgr. Kanyarat.
 
Zet je hem daadwerkelijk uit of gaat het ding in sluimer- of slaapstand..?
In de laatste 2 gevallen blijft er nl. stroomverbruik aanwezig, alleen bij compleet uitschakelen niet.
En hoe sluit je hem af, door de deksel dicht te doen of via de start-menu knop..?
 
Ik sluit af door het deksel dicht te doen. Daar heb ik afsluiten geselecteerd bij het deksel sluiten.
 
Probeer het eens via de knop start-menu en kies afsluiten.
Kijk hoe het morgen is.
Is hij niet leeg dan is de instelling niet goed gedaan of niet opgeslagen...
 
Haai, Onder Windows 10 staat tegenwoordig Snel opstarten standaard ingeschakeld bij Energiebeheer. Dat doet de computer altijd in slaapstand gaan bij afsluiten.

Bij nieuwe apparaten wordt in de gebruiksaanwijzing vermeldt dat je ze eerst 24 uur aan de lader moet laten staan, om de volledige capaciteit te verkrijgen. Misschien heeft u dit nagelaten en alleen op het laadlampje gelet of een redelijke termijn aangehouden.

Accu's met lithium hebben vele kleine cellen en deze mogen niet te ver geladen worden. Daarvoor heeft de accu sensoren ingebouwd die de eerder geladen cellen weer wat laten leeg lopen. Het is dus mogelijk dat het intelligente deel van de batterij stuk is.

Kan het een laptop zijn die teruggestuurd en weer opgelapt is, refurbished? Vaak staat dat in de kleine lettertjes of het is te zien aan ontbreken van verzegeling en afwijkende/beschadigde verpakking. Zo een batterij kan behalve gebruikt ook eentje zijn die lange tijd leeg werd gelaten.

Over het algemeen wordt aangeraden om, bij problemen met de accu, deze uit te nemen en de laptop stroomloos te maken door op de aan/uit knop te drukken en dan nog "een kop koffie" te wachten. Sommige sensoren worden daarmee gereset en heel misschien is alleen dat het probleem maar ik weet niet: mogelijk wordt het terugbrengen of retour sturen na overleg met de leverancier.
 
Hallo Alfred,
Het is een nieuwe laptop en ik heb ook de accu 3x geleegd en opgeladen. Maar ik denk dat ik het euvel gevonden heb. Buiten 2 gewone USB poorten zit er ook nog een USB poort met uitgeschakeld opladen. Juist in die poort had ik een externe harddisk aangesloten en liep de accu s'nachts voor 15/20 % leeg. Nu is de externe harddisk op een andere USB poort aangesloten en nu verlies ik nog geen 1%! Snappen doe ik het niet maar als ik de HD aansluit op de poort met uitgeschakeld opladen loopt de accu leeg. Hoe kan dat nou? Een externe HD gebruikt toch geen stroom??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan